PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Prezes Carrefour Polska: Chcemy dać naszym menedżerom jak najwięcej samodzielności

www.portalspozywczy.pl 17 lutego 2015 20:15

Polski rynek jest niezwykle konkurencyjny, ponieważ sieci handlowe nie tylko ostro walczą o klienta, ale również o udziały w rynku. W ostatnich kwartałach największym wyzwaniem dla firm handlowych w Polsce były przede wszystkim deflacja i mocny spadek cen produktów spożywczych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges, prezes zarządu Carrefour Polska.

REKLAMA

Jego zdaniem deflacja to dość niezwykłe zjawisko w sytuacji gdy polska gospodarka szybko się rozwija. - Oczywiście wiemy, że złożyło się nią kilka czynników, m.in. rosyjskie embargo na polskie warzywa i owoce, mięso i przetwory mleczarskie, które w rezultacie doprowadziło do nadpodaży tych produktów na krajowym rynku i do wyraźnego spadku cen - wyjaśnia Guillaume de Colonges.

Jak wyjaśnia szef Carrefoura, jego firma nie pozostaje obojętna na sytuację polskich producentów i aktywnie promuje eksport polskich produktów. - Tylko w ostatnim kwartale ubiegłego roku wysyłaliśmy m.in. do naszych sklepów w Rumunii czy we Włoszech, łącznie kilkaset ton polskich owoców i warzyw - wylicza prezes.

Kolejne miesiące na rynku będą nadal trudne, ale przedstawicel francuskiej sieci jest optymistą. - Jeśli chodzi o przyszłą sytuację na rynku, to w naszej ocenie, w najbliższych miesiącach można spodziewać się dalszej deflacji, która w drugiej połowie roku zmieni się zapewne w lekką inflację. Będzie to pozytywny sygnał dla detalistów. Co ważne, eksperci oczekują również w najbliższych latach stabilnego wzrostu gospodarczego w Polsce, opartego na wzroście inwestycji i eksportu, a także rosnącej konsumpcji wewnętrznej - łumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges.

Podkreśla, że jeśli chodzi o sprzedaż w sklepach sieci Carrefour w Polsce to widzi pozytywny trend. Szczególnie był on zauważalny w IV kwartale 2014 r.

- Poprawiające się wyniki sprzedaży to m.in. efekt realizacji strategii dostosowania oferty i koncepcji działania sklepów do lokalnych rynków i przekazania większych kompetencji personelowi placówek. Nasi menadżerowie pracujący bezpośrednio w sklepach, są w coraz większym stopniu odpowiedzialni za działanie swoich placówek, dzięki czemu coraz mocniej angażują się w pracę z klientami. Końcowy efekt, mimo iż jest oczywiście uzależniony od konkretnego sklepu, a także miasta i rynku, na którym placówka działa, jest pozytywny - wyjaśnia serwisowi portalspozywczy.pl prezes sieci Carrefour w Polsce.

I dodaje: - Chcemy dać naszym menadżerom jak najwięcej samodzielności, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej dozy wsparcia i kontroli nad ich poczynaniami. To właśnie oni wiedzą najlepiej, czego oczekują klienci w danej lokalizacji.

Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 700 sklepów w różnych formatach: są to hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA