Prezes Carrefour Polska: W przyszłości internet znakomicie uzupełni naszą ofertę

www.portalspozywczy.pl 16 stycznia 2015 17:30

Jak przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska, sklep internetowy pozostaje w sferze zainteresowań sieci. Z jego wypowiedzi można wysnuć wniosek, że uruchomienie e-sklepu Carrefoura to raczej kwestia "kiedy", niż "czy". Zapewne sieć zaczeka z taką inwestycją do momentu, gdy handel internetowy żywnością w Polsce stanie się rentowny.

- Najważniejsze dla Carrefour jest działanie omniformatowe, czyli zaoferowanie klientowi różnorodnych możliwości zrobienia zakupów. Oczywiście to, że coraz więcej osób robi zakupy przez internet, jest dla nas bardzo ważne. Dlatego kwestia handlu internetowego jest na pewno w sferze naszych zainteresowań. Jestem przekonany, że w przyszłości internet znakomicie uzupełni naszą bogatą i różnorodną ofertę sklepów tradycyjnych - komentuje Guillaume de Colonges.

Warto odnotować, że pierwszym krokiem Carrefoura w kierunku wejścia w naszym kraju w e-handel było przejęcie w grudniu 2013 r. 10 supermarketów pod szyldem Rast. Razem z akwizycją olsztyńskiej sieci, w portfolio Carrefoura znalazł się sklep internetowy E-Rast.pl. 

Oferta e-sklepu sieci Rast jest bardzo rozbudowana. Znaleźć można w niej tysiące produktów (w lipcu 2014 r. - 9 tys. artykułów) w 27 kategoriach. To m.in. świeże pieczywo, nabiał, owoce i warzywa, mięso i wędliny, ryby, dania gotowe, słodycze, przyprawy i sosy, zdrowa żywność oraz szereg innych kategorii spożywczych - poza alkoholem oraz wyrobami tytoniowymi. Oprócz tego za pośrednictwem E-Rast.pl zamówić można artykuły przemysłowe, kosmetyczne, prasę i artykuły gospodarstwa domowego. Sklep oferuje bezpłatną dostawę do domu przy zakupach powyżej 80 zł. Dla porównania, konkurencyjne sklepy Tesco Ezakupy czy Auchan Direct aktualnie nie oferują gratisowej dostawy od żadnego progu wartości zakupów (nie licząc kuponów rabatowych), a we Frisco.pl jest ona bezpłatna od 250 zł (za wyjątkiem Happy Hours, gdy próg wynosi 150 zł, lub pierwszych zakupów online).

W listopadzie 2013 r., czyli na parę tygodni przed przejęciem przez Carrefoura, przedstawiciele spółki Ibes, ówczesnego właściciela sieci Rast, zapewniali, że projekt e-sklepu okazał się sukcesem. - Prognoza dla rozwoju sklepu internetowego e-Rast jest bardzo pozytywna. Progres, jaki obserwujemy przez ostatnie 2,5 miesiąca bardzo nas cieszy. Mamy już bardzo wielu stałych klientów. Odzew rynku jest bardzo duży - okazuje się, że klient olsztyński jest już gotowy na zakupy spożywcze online - mówiła wówczas Aleksandra Przepiórka, koordynatorka ds. sprzedaży internetowej w Ibes.

Można założyć, że to właśnie sklep internetowy E-Rast.pl jest główną przyczyną, ze względu na którą Carrefour nie zdecydował się na zmianę szyldów 10 przejętych supermarketów Rast na własne. To pierwszy tego typu przypadek w historii działalności Carrefoura w Polsce. Wcześniej, przy okazji przejęć sklepów Champion, Globi, Hypernova czy Albert, francuska grupa zawsze decydowała się rebranding.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11272

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane