PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Prezes Carrefoura: Na rynku przetrwają najsilniejsi, a my na pewno będziemy wśród nich

www.portalspozywczy.pl 25 lipca 2014 14:23

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska, uważa, że klienci, którzy w ostatnich latach odchodzili od hipermarketów, wrócą do nich, ale aby tak się stało, nie wystarczy sama poprawa koniunktury gospodarczej.

Gdzie Carrefour będzie za 4-5 lat? Jak duża będzie to sieć i jakie będzie miała udziały w rynku?

Pomimo tego, że konkurencja na rynku handlowym w Polsce jest bardzo silna, to ambicją sieci Carrefour jest utrzymanie miejsca jednego z wiodących liderów na rynku. To nasz priorytet. Na rynku przetrwają tylko najsilniejsi, a Carrefour na pewno będzie wśród nich. To, co nam w tym pomoże, to lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klienta. Widzimy ewolucję polskiego konsumenta i chcemy w tym dynamicznym procesie uczestniczyć. To, co jest ważne, to połączenie wizerunku Carrefour, który daje produkty bardzo dobre jakościowo, dobre smakowo, ale także produkty innowacyjne, nie zapominając przy tym o właściwym stosunku jakości do ceny. Z jednej strony cały czas bardzo istotna jest dostępność szerokiej gamy produktów, a z drugiej strony ważna jest też obsługa klienta. To jest coś, co tworzą nasi pracownicy i chcemy na to położyć szczególny nacisk. Naszym celem jest sprawienie, aby klient czuł się szczęśliwy, aby odnajdywał przyjemność z robienia zakupów.

Jak sprawić, by klient, który ostatnio odchodzi z hipermarketów, z powrotem do nich powrócił? Czy wystarczy do tego poprawa koniunktury gospodarczej, czy też będzie potrzebne coś więcej?

Na pewno to nie jest kwestia koniunktury. Z jednej strony olbrzymią trudnością w zarządzaniu dla nas jest, że posiadamy różne formaty, ale z drugiej strony daje nam to o wiele większe możliwości rozwoju niż konkurencji. Nie można działać w jednym i tym samym modelu dla wszystkich miast, miejsc i formatów. Ofertę musimy dopasowywać bardzo indywidualnie. Klient przyjdzie do hipermarketu tylko wtedy, kiedy oferta będzie szersza i idealnie skrojona pod jego potrzeby. Po drugie, musi być bardzo dobra jakościowo i asortymentowo, aby klient nie poszedł do innego sklepu. Po trzecie, ważne jest to, co odróżnia hipermarkety od dyskontów i supermarketów, a więc szeroka oferta niespożywcza i silne kampanie promocyjne.

W ostatnich latach, zaprzestaliśmy troszeczkę rozwijania oferty tekstylnej czy oferty AGD i widzimy, że dzisiaj Polacy lubią i poszukują różnorodnych marek i różnorodnej oferty, nie tylko spożywczej. W związku z tym to może stać się dźwignią, jednym z kluczowych elementów rozwoju naszych hipermarketów. Bardzo ważne są też akcje promocyjne - trzeba je niezwykle precyzyjnie przygotować i dopasować do potrzeb klientów, żeby wiedzieli, że w dużych sklepach mogą znaleźć więcej, niż w dyskontach, czy sklepach osiedlowych. Klient musi mieć uzasadnienie do tego, żeby wsiąść w samochód i pojechać do hipermarketu, który jest nieco dalej, bo właśnie tam dostanie ciekawą, lepszą jakościowo, asortymentowo i cenowo ofertę.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bocian 2014-07-26 09:58:31

    wracaj żabo do Francji

  • Fanka 2014-07-25 17:36:38

    Nie tylko wśród nich ale może nawet powinien być na 1 miejscu, choćby ze względu na b.ładne stoiska działu warzywa-owoce, świeże mięso, wędliny i ryby, czego nie mozna powiedzieć o lidlach, biedronkach itp.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane