Prezes E.Leclerc: Gdy nastroje konsumenckie się poprawią, ludzie wrócą do hipermarketów

Autor: wyborcza.biz 18 listopada 2013 09:26

- To dla nas bardzo trudny rok. Aby drastycznie nie zmniejszyć obrotów, musieliśmy mocno obniżyć ceny, co odbiło się na marży. Chcemy poprawić nastroje klientów, ale trudno nam będzie utrzymać ten stan przez dłuższy okres czasu - mówi Jean-Philippe Magre, prezes sieci hipermarketów E. Leclerc Polska, w rozmowie z serwisem Wyborcza.biz. Nie zgadza się jednak, że hipermarkety w Polsce czeka upadek. - W okresie spowolnienia gospodarczego dyskonty zawsze zyskują, ale gdy nastroje się poprawią, ludzie wrócą do hipermarketów.

Jak potwierdza Magre, E.Leclerc chce zakończyć ten rok na zero lub lekkim plusie, co na tle branży będzie dobrym wynikiem. 2013 to dla sieci bardzo trudny rok - aby nie zmniejszyć drastycznie obrotów, musiano mocno zainwestować w promocje, ale zrobiono to kosztem marży.

Obecnie w każdym sklepie promocją jest objęte ok. 1000 produktów. Udział produktów w promocyjnych cenach w całym obrocie sieci skoczył z 20 do 25 proc. obrotów, a w niektórych kategoriach ta wartość przekracza już 50 proc. E.Leclerc mocno inwestujemy też w obsługę klienta, stale poszerza wybór produktów w sklepach.

Ponadto sieć stawia na markę własną. Produkty te stanowią obecnie ok. 10 proc. naszych obrotów, a w Polsce ta średnia wynosi ok. 17 proc. Do końca roku wprowadzone zostanie dodatkowo 250 produktów pod marką własną - zarówno najtańszą Eco, jak i pod szyldem Wiodąca Marka - czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-11-18 18:43:56

    Drogo, drogo , drogo w hipermarketach. Szczególnie obserwuje ceny w Tesco. Omijam w 90 % hipermarkety .Kupuje dużo taniej gdzie indziej .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane