Prezes Emperii o wyborach konsumentów

Autor: TVN CNBC 17 listopada 2013 19:11

Konsument w trudnych okresach ma potrzebę świętowania - mówi prezes Emperii i sieci Stokrotek Dariusz Kalinowski, w rozmowie z TVN CNBC. Podkreśla przy tym, że klienci są bardziej wyedukowani, podejmują coraz bardziej świadome decyzje i są coraz bardziej świadomi swoich możliwości finansowych.

- Moment, kiedy popularne były kredyty na święta, już minął. Klienci są coraz rozsądniejsi i mają coraz większy wybór na mocno konkurencyjnym rynku - mówi Dariusz Kalinowski w TVN CNBC.

Podkreśla też, że nawet w trudnej sytuacji ekonomicznej konsumenci nie lubią oszczędzać na podstawowych wyrobach, na artykułach spożywczych, w okresie świątecznym.

Zauważa, że co prawda większość społeczeństwa zgadza się, że w przyszłym roku będzie lepiej, ale myśli tak w skali makro. To nie przekłada się na postrzeganie swojej sytuacji ekonomicznej jako lepszej. - Konsumenci widzą skutki bezrobocia, to, że nie wzrastają płace i mniej są skłonni pożyczać pieniądze, a wręcz przeciwnie - raczej odkładają oszczędności na przyszłe, może trudniejsze czasy - mówi prezes Emperii.

Jego zdaniem, głównym pojedynkiem, jeżeli chodzi o formaty detaliczne, jaki rozegra się na rynku polskim będzie pojedynek między dyskontami a supermarketami. Zauważa, że z jednej strony dyskonty poprawiły swoją ofertę poprzez zwiększenie asortymentu, natomiast supermarkety stawiają na te elementy, które odróżniają go od sklepu dyskontowego, czyli świeże produkty, owoce, warzywa, tzw. ladę serwisową z mięsem i wędlinami.

  • Luis_A 2013-11-18 14:34:55

    Pojedynek Dyskontów i Supermarketów w wypowiedzi Pana prezesa przypomina pojedynek Sprite`a i Pragnienia.....

    Dla Pana Dariusza przekazuję informację iż Pragnienie nie ma szans !

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane