PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Prezes Emperii: Rynek nie rośnie, sieci dzielą się tym samym kawałkiem tortu

www.portalspozywczy.pl 11 marca 2015 14:50

Zdaniem Dariusza Kalinowskiego, prezesa spółki Emperia Holding i sieci Stokrotka obecny rok będzie trudny dla sektora handlowego w Polsce. Przyczynią się do tego utrzymująca się deflacja, stagnacja na rynku FMCG, a także dalsza agresywna walka promocyjna wśród sieci handlowych.

REKLAMA
Zdaniem Kalinowskiego rynek jest trudny i taki już będzie. - Nie ma mocnych podstaw ekonomicznych aby spodziewać się wysokiej inflacji, czy znacznych wzrostów rynku. Podobnie jak na ustabilizowanych i rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej będziemy mieli okresy niewielkiej inflacji przeplatające się z okresami deflacji. Ta sytuacja przekłada się na bardzo intensywne działania sieci handlowych w obszarze promocji - dodaje szef Emperii.

- Nie widzimy podstaw aby na rynku w 2015 r. działo się dużo lepiej. Przyczyn jest kilka, po pierwsze rynek nie rośnie, a tym samym sieci muszą dzielić się tym samym kawałkiem „tortu", którego wartość jest jednocześnie coraz niższa. Konsumenci w kilogramach nie zjadają więcej, zarazem kilogram jest tańszy, a każda z sieci agresywnie cenowo promuje swoją ofertę. Rynek detaliczny jest bardzo konkurencyjny i nie będzie pozwalał na wzrost cen.

Według prezesa Emperia Holding sytuacja sieci supermarketów 2014 r. nie była najlepsza, format tracił udziały w rynku na rzecz sieci dyskontowych. Jednak Dariusz Kalinowski jest optymistą i jego zdaniem wkrótce sytuacja supermarketów zacznie się poprawiać.

Na koniec 2014 roku sieć Stokrotka liczyła ponad 250 sklepów.

  • czytelnik 2015-03-11 17:13:02

    Po prostu genialne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA