Prezes Grupy Muszkieterów: Dla handlu głównym zagrożeniem jest kryzys gospodarczy

www.portalspozywczy.pl 15 czerwca 2012 14:42

- Dla nas jako dużej sieci handlowej największym zagrożeniem jest zubożenie społeczeństwa, które może być wynikiem ewentualnego kryzysu - mówi Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów, pytany przez portalspozywczy pl, jakie konsekwencje dla branży handlowej i gospodarki będzie miało obecne zaostrzenie kryzysu w Europie, w tym problemy Grecji, i Hiszpanii, a także ewentualny rozpad strefy euro.

- Obawiamy się, że w związku z tym, co dzieje się w gospodarce portfel przeciętnego Jana Kowalskiego może się skurczyć. Kolejne miesiące mogą być trudniejsze. Szczególnie, że będą wyhamowywały inwestycje, m.in. te związane z Euro2012. Tym samym na rynku będzie coraz mniej pracy i mniej pieniędzy do wydania przez polskich konsumentów. Można się spodziewać wzrostu bezrobocia, co dla nas jest nie najlepszym sygnałem na kolejne miesiące - tłumaczy prezes Grupy Muszkieterów.

Drugim zagrożeniem - według Marka Ferugi - jest trudna sytuacja gospodarcza Grecji, Hiszpanii, czy Portugalii. - Kondycja tych państw nie będzie miała bezpośredniego przełożenia na nas, ale może mieć wpływ pośredni, poprzez gospodarkę Niemiec, czyli naszego strategicznego sąsiada, do którego eksportujemy najwięcej. I dodaje: - Na polskiego konsumenta fatalnie wpływają także dziesiątki informacji nt. kryzysu, które otrzymuje z mediów, bo to nastraja pesymistycznie. Konsument w obawie przed kryzysem wstrzymuje wydatki, zaczyna oszczędzać, chcąc się zabezpieczyć przed ewentualnymi konsekwencjami recesji. Co prawda wydatki na produkty spożywcze są ostatnimi na których konsument oszczędza, nie kupi samochodu, czy nowych butów, ale nawet w przypadku żywności będzie kupować inaczej, mniej, bardziej oszczędnie. Zrezygnuje np. z kupowania produktów droższych, bardziej luksusowych lub ograniczy ich zakup. To na pewno przełoży się na nasze sklepy.

- Muszę zastrzec, że obecnie jeszcze tego trendu nie widzimy, mamy bardzo dobrą dynamikę i nie widzimy powodów do obaw. Zdajemy sobie jednak sprawę, że spowolnienie może przyjść, że konsument może się przestraszyć i zdecydować, że będzie wydawał mniej - wyjaśnia Marek Feruga.

 

Więcej na portalspozywczy.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane