REKLAMA
REKLAMA

Prezes Hortimeksu: Jakość i funkcja dla konsumentów liczą się coraz bardziej

www.portalspozywczy.pl 31 października 2015 11:03

Konsumenci są coraz bardziej świadomi i nie kierują się już tylko ceną i wygodna przy wyborze produktu, ale zwracają coraz większa uwagę na jego jakość i funkcję – uważa Mateusz Kowalewski, prezes Hortimeksu.

REKLAMA

- Cena i wygoda, jakkolwiek istotne, odgrywają dziś mniejszą rolę w wyborach konsumentów. Wprawdzie nie zawsze mogą oni pozwolić sobie na zaspokojenie swych oczekiwań, jednak świadomość rośnie. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość i funkcję produktów spożywczych – mówi Mateusz Kowalewski, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, znajduje to odzwierciedlenie w ofercie producentów żywności – wielu z nich, niegdyś skupionych wyłącznie na kosztach, dziś stara się oferować coś więcej aniżeli zaspokojenie głodu za najniższą cenę.

- Wygoda odgrywa pewną rolę, stąd popularność półprzetworzonych produktów spożywczych, jednak jako konsumenci lubimy mieć poczucie wpływu na finalną potrawę, więc wolimy kupić pokrojony boczek, ser w plastrach, sos oraz podpieczoną bułkę i zrobić sobie z nich smaczną zapiekankę, aniżeli nabyć ją gotową do podgrzania – dodaje prezes Hortimeksu.

Ponadto, jak przekonuje, coraz częściej konsumenci zwracają uwagę na funkcjonalność produktu, chcą nie tylko zaspokoić głód, lecz zadbać przy tym o zdrowie, a więc wybierają żywność bogatą w witaminy, błonnik, czy kolagen. Starają się także kupować produkty, które zapewniają wyższą wydajność czy bezpieczeństwo, np. produkty energetyzujące, czy dodające sił.

- Warto jednak zauważyć, że większą popularnością cieszą się suplementy diety aniżeli żywność funkcjonalna – podkreśla Mateusz Kowalewski.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA