PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Prezes Inquiry: Promocja była błędem, ale Lidl błyskawicznie opanował kryzys

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2016 14:00

Ocenę akcji marketingowej wystawia się w oparciu o jej efekty, a nie zamierzenia czy dobre chęci. Z tego powodu trzeba jasno powiedzieć, że akcja Lidla „Sprytnie i tanio kupować w Lidlu” okazała się wpadką sieci, która dużo kosztuje firmę, zarówno w sensie operacyjnym, jak i wizerunkowym - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

REKLAMA

Błąd ze strony sieci jest ewidentny - przede wszystkim w regulaminie nie pojawiło się żadne ograniczenie związane z liczbą zakupionych produktów czy górną kwotą zakupów, która może zostać zwrócona w przypadku niezadowolenia klienta. Taka otwarta konstrukcja promocji spowodowała, że wielu klientów wykorzystało pułap promocyjny do granic możliwości, zwracając puste opakowania po zakupach za kilkaset złotych.

Lidl nie docenił tego jak „sprytny” jest polski konsument, w negatywnym sensie tego słowa. Zauważmy przy tym, że Lidl działa na polskim rynku od 2002 roku i tworząc mechanizm promocyjny powinien wziąć pod uwagę specyfikę polskiego konsumenta. Jeśli w placówkach Lidl dochodziło do przepychanek między klientami, gdy w ofercie znalazły się buty Crocs czy torebki Wittchen, to trudno zakładać, że ci sami klienci w przypadku mechanizmu pozwalającego na odzyskanie całej kwoty za zakupy zachowają się z większym poczuciem odpowiedzialności czy elegancją.

Na plus trzeba Lidlowi zapisać, że błyskawicznie opanowali kryzys, a wręcz podejrzewam, że w przyszłości będzie to wzorcowe 'case study'. Firma podjęła szybkie i zdecydowane decyzje, a we wtorek (8.11) po południu sytuacja w odwiedzonych przez nas sklepach była już opanowana, choć jeszcze gdzieniegdzie widać było braki na półkach. Pomyłki zdarzają się najlepszym firmom, zaś o klasie Lidla świadczy szybka, bardzo sprawna reakcja - podsumowuje Agnieszka Górnicka.

Agencja badawcza Inquiry prowadzi badania konsumenckie dla sieci detalicznych i centrów handlowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Oferuje wachlarz usług od analizy zachowań konsumenckich poprzez segmentację klientów po badania stref zasięgu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA