Prezes Inquiry: Sieci powinny szukać inspiracji do kreowania wizerunku marki u lojalnych klientów

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2014 10:23

Sieci detaliczne, które chcą utrzymać lojalnych klientów i pozyskać nowych, powinny traktować dobrą cenę i świeżość w przypadku produktów spożywczych jako oczywistość, a inspiracji do kreowania wizerunku marki szukać u swoich najlojalniejszych klientów - to oni najczęściej dokładnie wiedzą na czym polega przewaga konkurencyjna danej sieci - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

 

Polacy są coraz lepiej poinformowani, zmieniają się ich nawyki żywieniowe, poszukują bardziej wyrafinowanych produktów. Sieci zauważyły, że świeże produkty skutecznie przyciągają klientów (i stają się atrakcyjną alternatywą dla bazaru czy warzywniaka pod domem), pod warunkiem, że oferowane produkty są odpowiednio dobrej jakości.

Kolorowe warzywa czy owoce, pachnące pieczywo, apetycznie wyglądające sery i wędliny - to wszystko działa na nasze zmysły i sprawia, że kupujemy więcej. Dobra oferta produktów świeżych jest jednak naprawdę trudnym wyzwaniem i nie każda sieć dobrze z tym sobie radzi. Z drugiej strony komunikacja bazująca na podkreślaniu świeżości produktów jest równie utartym schematem jak niskie ceny. Polski konsument po 25 latach od pojawienia się dużego wyboru towarów na półkach sklepowych zaczyna mieć wymagania nieco większe niż tylko dostępność towaru - podkreśla Agnieszka Górnicka.

 

Oczywiście polski konsument dokładnie patrzy na ceny i starannie je porównuje robiąc zakupy, a spadek wzrostu gospodarczego w ostatnich latach jedynie pogłębił i utrwalił te zachowania. Zatem nic dziwnego, że sieci prześcigają się w odmienianiu niskich cen i tanich zakupów przez
wszystkie przypadki. Doprowadziło to jednak do sytuacji, w której wszystkie sklepy reklamują się tymi samymi sloganami, gwarantując niskie ceny i tanie zakupy. To, co kiedyś było źródłem autentycznej przewagi konkurencyjnej, teraz staje się oczywistością. Sieci detaliczne
stoją przed wyzwaniem znalezienia nowych atrybutów, które pozwolą im wyróżnić się na rynku. Abstrahując od tego, że niemożliwe jest, aby wszystkie sklepy jednocześnie były najtańsze, do rąk polskich konsumentów trafiło potężne narzędzie - internetowe portale pozwalające na porównywanie cen (choćby koszyk cen publikowany przez portal dlahandlu.pl). Dzięki takim „porównywarkom" klient może sam sprawdzić ceny dowolnego
produktu w kilka sekund, a co za tym idzie, zweryfikować deklaracje najniższych cen danej sieci. Posługując się nieco kolokwialnym językiem, polskiego konsumenta już nie jest tak łatwo „nabić w butelkę" - jego zakupy są coraz bardziej świadome i poprzedzone analizą dostępnej oferty pod wieloma względami - wyjaśnia Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jaa 2015-07-22 14:27:28

    więcej na ten temat można poczytać również tutaj cenabiznesu.pl/-budowanie-wizerunku-w-internecie-czyli-jak-zostac-ekspertem

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane