REKLAMA
REKLAMA

Prezes ITM Polska: super- i hipermarkety powstają w coraz mniejszych miastach

Autor: portalspozywczy.pl 21 marca 2011 15:37

Konkurencja w handlu detalicznym jest bardzo silna, a trudności na rynku z pewnością dodatkowo motywują sieci do walki o zwiększenie swoich udziałów. - Zmianę widać też w rozmiarze miast, które stają się atrakcyjne dla sieci. Obecnie dyskonty i supermarkety powstają coraz częściej w miejscowościach liczących poniżej 10 tys. mieszkańców - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Marek Feruga, prezes ITM Polska, spółki zarządzającej rozwojem supermarketów spożywczych Intermarché i typu „dom i ogród" Bricomarché.

REKLAMA

Co do nowych trendów - należy się spodziewać poważnych zmian w funkcjonowaniu sieci delikatesowych. Ich intensywny rozwój w ostatnich latach uległ teraz znaczącemu wyhamowaniu. Bez zmiany w formule działania - sieci delikatesowe pozostaną więc pewnie domeną tylko największych miast - dodaje Marek Feruga.

Zdaniem prezesa ITM Polska, od ubiegłego roku branża spożywcza znajduje się w stagnacji i nie widać w tej chwili symptomów dla szybkiej poprawy tej sytuacji. W segmencie spożywczym głównym motorem wzrostu będzie więc powstawanie nowych placówek handlowych, a nie dynamiczny wzrost obrotów w placówkach już istniejących. Według prezesa, duży wpływ na rynek handlowy w Polsce będzie miała sytuacja na rynku surowcowym, a także niepokoje na świecie. - Napięta sytuacja na Bliskim Wschodzie oraz kryzys w Japonii sprawiły, że rzeczywiście ceny surowców poszły znacząco w górę. W najbliższych miesiącach liczymy na uspokojenie cen. Oczywiście Grupa Muszkieterów będzie się starać nie podnosić zbytnio cen, natomiast z pewnością wpłynie to na zmniejszenie zysków firmy - podsumowuje prezes ITM Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA