Prezes Kolportera: Nie interesuje nas wchodzenie w biznesy, na których się nie znamy

Autor: dlahandlu.pl 6 maja 2015 17:46

– Koncentrujemy się na jeszcze bardziej na efektywnym wykorzystaniu własnych możliwości w tych obszarach, w których już mamy określoną pozycję. Nie interesuje nas wchodzenie w nowe biznesy, na których się nie znamy. Mamy taką pozycję, że w tym momencie w zupełności wystarczy nam rozwój na poziomie kilku procent rocznie. Mądry i stabilny, bez ryzyka utraty tego, co udało się wypracować. Kolporter ma 25 lat, czas na spokojny, dojrzały rozwój – mówi Krzysztof Klicki, prezes i założyciel Kolportera.

Kolporter obchodzi w tym roku 25 lat działalności. Początkowo prowadzono dystrybucję prasy prywatnymi samochodami na terenie Kielc. Obecnie udział Kolportera w rynku prasowym wynosi ok. 56 proc. Firma dystrybuuje 5 tys. tytułów prasowych do 36 tys. odbiorców, w tym 8 tys. prenumeratorów. Ponadto zarządza siecią ponad 1 tys. saloników prasowych oraz salonów Top-Press. Sieć terminali multifunkcyjnych stworzonych przez Kolportera liczy 25 tys. urządzeń. W ubiegłym roku firmie zarządzanej przez Krzysztofa Klickiego udało się wypracować przychody w wysokości 4,811 mld zł. 

Pomimo dzisiejszego sukcesu firm, prezesowi Klickiemu wielokrotnie towarzyszyły myśli o rezygnacji z biznesu. - Przez pierwsze lata istnienia cały czas walczyliśmy o byt. Najczęściej byliśmy pod kreską i wyścig trwał o to, aby jakoś spiąć finanse na zero. Firma się rozwijała, ale w miarę rozwoju rosły koszty. Gazety to specyficzny towar – wyjątkowo tani, ale wymagający rozwiniętej logistyki. Żeby zarobić trzeba sprzedawać miliony egzemplarzy, ale żeby móc sprzedawać miliony trzeba mieć odpowiednie zaplecze, infrastrukturę. Musieliśmy inwestować w samochody, magazyny, zatrudniać coraz więcej ludzi. Rozwoziliśmy coraz więcej gazet, mieliśmy coraz większe przychody i coraz więcej wydawaliśmy. To była ciągła walka, wiele razy pojawiało się zmęczenie, zniechęcenie, wiele razy miałem ochotę zrezygnować – przyznaje.

Walka o pozycję firm trwa nadal, jednak przybiera nieco innego charakteru – Kolporter ma stabilną sytuację finansową, większy komfort działania i prezentuje określony poziom. Zdaniem Krzysztofa Klickiego rynek ciągle się zmienia i stawia przed przedsiębiorcami nowe wyzwania. Dzisiaj znacznie trudniej jest przebić się przez szklany sufit i odnieść sukces w biznesie. – Przez te ćwierć wieku świat zmienił się diametralnie, siłą rzeczy zmienił się też biznes. Na pewno dziś jest o wiele trudniej znaleźć atrakcyjną niszę na tradycyjnych rynkach, każde tego rodzaju przedsięwzięcie wymaga określonych nakładów finansowych. Ale niesamowite możliwości dla młodych ludzi otworzył internet – coś, czego z kolei na starcie naszej działalności praktycznie nie było – zauważa Klicki.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane