Prezes Market Side na VI FRSiH: Barierą dla rozwoju dyskontów jest rozwój innych formatów

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 18:55

- To, co może blokować dynamiczny rozwój dyskontów jest rozwój innych formatów, które radzą sobie równie dobrze jak dyskonty. Chodzi np. o niewielkie rodzinne placówki, sklepy convenience, czy szereg bardzo dobrych sieci supermarketów, któe są dobrze odbierane przez polskich konsumentów - mówił Maciej Bartmiński, prezes Market Side, w czasie VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

Zdaniem Macieja Bartmińskiego, prezesa Market Side, formaty handlowe w Polsce będą się do siebie dalej zbliżać, jednak nie zleją się, ze względu na szerokość oferty i udział marek własnych w poszczególnych formatach.

- Dyskonty w pewien sposób zbliżają się do supermarketów poprzez komunikację jakości, z kolei supermarkety zrobiły krok w stronę dyskontów, poprzez wprowadzenie marek własnych do swojego asortymentu i silną komunikację cenową - dodaje ekspert.

I dodaje, że sieci, które jeszcze niedawno były określane jako delikatesy, unikają dzisiaj używania tej nazwy, żeby nie kojarzyć się z produktami drogimi. Nazwa dyskontu też jest czasem pomijana na rzecz określenia supermarket.

Zdaniem szefa Market Side, rozwój sieci dyskontowych w Polsce może być blokowany przez rozwój innych formatów, które radzą sobie równie dobrze jak dyskonty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane