REKLAMA
REKLAMA

Prezes Olaf Koch: Polska to dla nas bardzo ważny rynek

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2012 13:48

Prezes Olaf Koch: Polska to dla nas bardzo ważny rynek

Prezes Metro Group Olaf Koch poinformował, że rozwijana będzie sieć Makro Cash&Carry w Polsce. - Dla Makro Cash&Carry Polska jest wśród 8 najważniejszych rynków z 30 na całym świecie. Koncentrujemy się na tych krajach, tam będą kierowane środki na inwestycje. Polska to dla nas bardzo ważny rynek - powiedział prezes.

REKLAMA

W 2012 Metro Group będzie kontynuowało inwestycje w swoją ofertę usługową i podniesienie swojej konkurencyjności, w tym inwestycje w ceny. Co ma w rezultacie skutkować podniesieniem wyników sprzedaży like for like w kolejnych latach.  Olaf Koch prezes Metro Group powiedział, że pomimo osiągnięcia celów z programu oszczędnościowego Shape 2012 ciągle jest potencjał dla podonoszenia zyskowności. - Dzisiaj widać, że przyszły rok podatkowy będzie nie lada wyzwaniem - dodał.  

Metro Group położy też specjalny nacisk na dwa działy sprzedaży z najwyższymi wskaźnikami  - hale Metro Cash &Carry oraz Media-Saturn. Frans Muller, członek zarządu Metro AG poinformował, że w tym roku ruszy w Polsce sprzedaż internetowa w sieciach Media Markt i Saturn.

"W 2012 r. uruchomimy sprzedaż internetową dla Media Markt i Saturna w 10 nowych krajach, na pewno w tej grupie będzie Polska" - powiedział Muller.

Zarząd zaproponuje także zmianę sposobu liczenia roku podatkowego, który obecnie jest zbieżny z rokiem kalendarzowym. Od 2013 rok podatkowy będzie się zaczynał 1 października i kończył 30 września kolejnego roku.

Metro Group zanotowało spadek wyników finansowych w 2011 roku o 0,8 proc. do 66,7 mld euro, głównie na skutek rozczarowującego sezonu świątecznego i niekorzystnego kursu wymiany walut. W walucie lokalnej sprzedaż osiągnęła prawie wysoki poziom z ubiegłego roku, spadając zaledwie o 0.2 proc. Na rynku niemieckim sprzedaż spadła o 1 proc., głównie na skutek niższej sprzedaży w halach Metro Cash & Carry i hipermarketach Real. Na rynkach zagranicznych sprzedaż spadała o 0,7 proc. do 40.8 mld euro. W lokalnej walucie sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. 

W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. do 16.9 mld euro, a w lokalnej walucie o 3,3 proc. 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA