Prezes POHiD: Średnia rentowność sieci sklepów wynosi 1,9 proc.

Autor: gazeta.pl 29 września 2012 15:34

Rentowność sieci sklepów w Polsce wynosi średnio 1,9 proc. Najniższą mają hipermarkety - 0,6-0,7 proc. Najwyższą dyskonty - 2,5 proc. Niektóre z nich osiągają 3 proc., ale to rzadkość. A są też sieci, które mają ujemne rentowności - przyznaje na łamach "Gazety Wyborczej" Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Jak podkreśla Renata Juszkiewicz na łamach "GW", zarzut, że sieci nie płacą podatków i transferują zyski za granicę, jest nieuzasadniony i niesprawiedliwy. - Jesteśmy spółkami prawa polskiego, jesteśmy zobligowani do płacenia podatków w Polsce. Nie uciekamy od ich płacenia. Pamiętajmy też, że efekt "zielonej wyspy" sprzyja inwestycjom, więc i w ten sposób swój zarobek zagraniczne sieci zostawiają w Polsce - tłumaczy na łamach "GW".

Przyznaje, że tylko za 2011 r. siedem firm - POHiD czyli JMP (Biedronka), Tesco, Auchan, Selgros, Metro (Real, Media Markt, Saturn, Makro), Lidl i Kaufland - zapłaciło łącznie ponad 4 mld zł podatków. Z tego 1,3 mld zł VAT, 600 mln zł CIT. Reszta to PIT, akcyza i ZUS oraz podatek od nieruchomości. 200 mln zł podatku od nieruchomości zasiliło budżety gmin.

Prezes POHID odniosła się także do tematu rozdrobienia rynku handlu w Polsce. - Polski handel jest wciąż bardzo rozdrobniony, zdominowany przez małe sklepy, które mają ponad połowę rynku, i chociaż statystyki podają tendencję spadkową, cały czas powstają nowe małe sklepy. Mamy w Polsce - 352 tys. sklepów. Z tego tylko 420 to hipermarkety i ok. 3 tys. to dyskonty. A 315 tys. sklepów ma poniżej 100 m kw. - podkreśla Renata Juszkiewicz w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane