PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Prezes POHiD: To będzie rok dyskontów i sklepów franczyzowych

www.portalspozywczy.pl 21 lutego 2013 22:11

Prezes POHiD: To będzie rok dyskontów i sklepów franczyzowych

- Spowolnienie gospodarcze jest faktem. Jednak handel znajduje się w tej sytuacji całkiem dobrze, choć oczywiście czyni to z wielkim wysiłkiem finansowym, operacyjnym, ofertowym, inwestycyjnym i konsolidacyjnym - mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Prezes POHiD: Handel będzie się rozwijał i notował wzrost sprzedaży
Zdaniem Renaty Juszkiewicz jednym z elementów, który będzie stabilizował całą gospodarkę oraz sprzedaż, będzie silny rynek wewnętrzny. - Dane z grudnia (2012 r. - red.) mogą oczywiście wywrzeć nieco studzący wpływ na handlowy optymizm, ale go nie gaszą. W ciągu całego 2012 r. roku tylko dwa miesiące miały negatywny wynik r/r, zaś pozostałe to wzrost sprzedaży i towarzyszące mu działania proefektywnościowe. Jeśli zatem tylko jesienią miesięczne wzrosty to przedział 2-3 proc., sierpień w okolicach 5 proc., wiosną podobnie, to przecież mniejsza sprzedaż miesiąca "świątecznego" r/r nie oznacza klęski, a wzrost sumaryczny całego roku wyższy mniej więcej dwukrotnie niż wzrost PKB. Mówimy o wzroście w okolicach 3,5 do 4 proc. Właśnie taki wynik otrzymujemy porównując sprzedaż całego roku 2012 do roku 2011. To dobry prognostyk - wyjaśnia Renata Juszkiewicz.

Rozwój polskiej gospodarki będzie stymulował także rozwijający się eksport. - Eksport jest dla sektora żywnościowego zabezpieczeniem przychodu w sytuacji zwolnionej dynamiki sprzedaży wewnętrznej - tłumaczy szefowa POHiD, która wskazuje jednocześnie na rosnący eksport produktów spożywczych za pośrednictwem sieci handlowych. - Trzy lata temu mówiliśmy o 2 mld zł, a dziś wartość eksportu poprzez sieci przekracza 5 mld zł.
Zdaniem prezes POHiD, w 2013 r. handel będzie się rozwijał i wykazywał dodatnie wyniki sprzedaży. - Oczywiście będzie to rok formatów mniejszych, czyli dyskontów i formatów "franczyzolubnych", a więc supermarketu i sklepu convenience. Konsolidacja i silna konkurencja w segmencie hipermarketów oznacza ich remodeling ofertowy i zwiększenie konkurencyjności cenowej. Hipermarkety wolniej, ale nadal będą się rozwijać - mówi Renata Juszkiewicz.
I dodaje: - Oczywiście wszyscy będą zmuszeni dyskontować sprzedaż. Rozwinie się rynek marek własnych i promocyjne serie produktów brandowych, na czym skorzysta konsument. Widać więc, że konkurencja się zaostrzy. Oznacza to, że procesom podtrzymania sprzedaży w dobie spowolnienia towarzyszyć będą intensywne procesy konsolidacyjne, w oparciu o przejęcia i fuzje kapitałowe, ale przede wszystkim o integrację na bazie np. systemów franczyzowych. To z kolei oznacza kolejny rok wzrostu znaczenia hurtu jako integratora rynku detalicznego. Tak czy inaczej, czeka nas ciekawy rok, który z pewnością zmieni geografię głównych graczy sektora handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane