Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: rynek marek własnych powienien być regulowany

Autor: portalspozywczy.pl 17 czerwca 2011 14:15

Zdaniem Zenona Daniłowskiego, prezesa Praskiej Giełdy Spożywczej, udział marek własnych sieci handlowych powinien być ograniczony do 20-25 proc.

 - Sieci handlowe decydują, które towary będą w sprzedaży i w jakiej cenie. Przy coraz większej marginalizacji małych sklepów, może to prowadzić do monopolizacji, a w konsekwencji do bardzo niebezpiecznej sytuacji dla producentów krajowych - uważa Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

W jego opinii, są dwa sposoby na regulację rynku i ograniczenie nadmiernego rozwoju marek własnych. - Przede wszystkim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powinien przyjrzeć się praktykom ograniczającym konkurencję stosowanym przez sieci. UOKiK powinien sprawdzić czy sieci nie łamią zasad uczciwej konkurencji stosując ceny dumpingowe, promując i sprzedając produkty pod markami własnymi, często odrzucając wyroby konkurencyjne o wyższej jakości, w tej samej cenie - mówi Zenon Daniłowski.

- Drugą metodą regulacji, której zaznaczam nie jestem zwolennikiem, jest regulacja ustawowa. Można wprowadzić pewne ograniczenia jak to zrobiono np. na Węgrzech - mówi Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane