REKLAMA
REKLAMA

Prezes sieci Piotr i Paweł: Chcemy rozwijać się organicznie, nie potrzebujemy pomocy inwestora

www.portalspozywczy.pl 4 lipca 2013 13:07

Supermarkety Piotr i Paweł w perspektywie 3-4 lat nastawiają się na rozwój marek własnych, rozwój segmentu produktów świeżych oraz ekspansję sieci w nowych lokalizacjach. To wszystko pozwoli na osiągnięcie dwucyfrowego tempa wzrostu przychodów w kolejnych latach - zapowiada w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Piotr Woś.

REKLAMA
- W naszej strategii cały czas chcemy rozwijać te segmenty, które są naszą przewagą, choć są trudniejsze do zarządzania, czyli produkty świeże: owoce, warzywa, mięso, wędliny, sery. W tym kierunku widzimy szanse do konkurowania innymi sieciami, głównie dyskontowymi - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Woś.

Dodał, że supermarkety Piotr i Paweł pracują nad zupełnie nowym projektem w segmencie ekonomicznych marek własnych, a produkty pojawią się jeszcze w tym roku. W tym celu sieć Piotr i Paweł z firmą Bać-Pol utworzyły Grupę Handlową PL Plus i wspólnie będą tworzyć markę własną economy.

Piotr i Paweł planuje otworzyć w tym roku 10 supermarketów i w kolejnych latach przyspieszyć rozwój do kilkunastu nowych placówek sieci rocznie.

- Zdradziłem już nieco szczegółów dotyczących strategii rozwoju sieci, będzie to rozwój marki własnej, produktów świeżych i utrzymanie tempa rozwoju placówek. Myślimy, że w perspektywie czasu przyjęte założenia pozwolą nam osiągnąć dwucyfrowy, a nie jednocyfrowy, jak w poprzednim roku wzrost obrotów - powiedział Woś.

W 2013 roku spółka może zanotować 5-9 proc. wzrostu sprzedaży.

- W zeszłym roku wzrost sprzedaży był na poziomie 9 proc. Myślę, że w tym wzrost nadal będzie jednocyfrowy, między 5 a 9 proc. Maj, w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 był zdecydowanie lepszy, ale nie wiemy, co przyniosą kolejne kwartały. W każdym razie nie spodziewamy się większego wzrostu niż w zeszłym roku - powiedział prezes.

- Wzrost obrotów planujemy osiągnąć za sprawą głównie otwarć nowych placówek. W sklepach starszych koncentrujemy się na utrzymaniu obrotu z lat ubiegłych - dodał.

Pytany czy Piotr i Paweł będzie wchodził do nowych lokalizacji w galeriach handlowych jako współinwestor, a nie tylko najemca Woś odpowiedział: - współpracujemy z wieloma inwestorami i jesteśmy raczej najemcą niż współinwestorem tego typu przedsięwzięć.

- Dziś rozwój rynku mieszkaniowego jest mniejszy i ceny nieruchomości pod inwestycje handlowe mogą już być bardziej atrakcyjne niż rok czy dwa lata temu, więc w perspektywie czasu nie możemy tego wykluczyć. Nie jest to jednak obecnie nasz kierunek działania - dodał. Prezes powiedział, że w ciągu najbliższych trzech lat proporcja ilości sklepów franczyzowych do własnych wyniesie 50 do 50, ale w dalszej perspektywie zależeć to będzie od lokalizacji.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA