Prezes Stokrotki: Duże sieci będą zwiększać udziały rynkowe kosztem mniejszych detalistów

Autor: www.dlahandlu.pl 6 lutego 2014 12:32

Prezes Stokrotki: Duże sieci będą zwiększać udziały rynkowe kosztem mniejszych detalistów

- Rynek w 2014 roku będzie cechował się nasilającymi procesami polaryzacji i konsolidacji rynku, a także konwergencji niektórych konceptów detalicznych. Większe sieci będą zwiększać swe udziały rynkowe kosztem detalistów niezorganizowanych, a także podmiotów zrzeszony w relatywnie słabych konceptach franczyzowych - uważa Dariusz Kalinowski, prezes sieci Stokrotka.

- Detaliści będą jeszcze mocniej niż dotychczas akcentować swoje zalety i przewagi w zakresie atrakcyjności cenowej, ale także wszystkich innych atrybutów pozacenowych. Najbardziej intensywnie spośród wszystkich formatów sklepów rozwijać będą się dyskonty, supermarkety oraz sklepy typu convenience. Przy stabilnym poziomie sprzedaży detalicznej na jednego mieszkańca i wzrastającej ilości placówek detalicznych zorganizowanych sieci trudno spodziewać się, żeby sprzedaż per lokalizacja wzrastała tzw. like for like - uważa prezes Stokrotki.

- Sieć Stokrotka w roku 2014 dzięki sprawnie działającej logistyce i nowemu konceptowi sklepu, zamierza budować swoją przewagę konkurencyjną. Zakończenie wdrażania rozpoczętych w 2013 roku procesów, przyniesie w nowym roku istotne przyspieszenie w zakresie rozwoju sieci - dodaje Dariusz Kalinowski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane