Prezes Stokrotki: Miniony rok otwiera nowy etap w rozwoju sieci

Autor: www.dlahandlu.pl 17 stycznia 2014 09:58

Prezes Stokrotki: Miniony rok otwiera nowy etap w rozwoju sieci

- Rok 2013 był dla Stokrotki rokiem pełnym wyzwań. Trudny rynek, z którym przyszło się zmierzyć naszej sieci, nie stanął na drodze do realizacji założonych celów - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Dariusz Kalinowski, prezes sieci Stokrotka.

- Do największych sukcesów minionego roku należało uruchomienie i doskonalenie własnej sieci logistycznej, której zadaniem jest zaopatrywanie w towar supermarketów Stokrotka. Wydarzenie to przełożyło się na poprawę konkurencyjności sieci poprzez zwiększenie asortymentu w kategorii produktów świeżych, obniżenie kosztów operacyjnych sklepów, podwyższenie dostępności towarów w sklepach, zwiększenie marży handlowej, poprawę poziomu jakości towaru dzięki monitorowaniu go na każdym etapie łańcucha dostaw oraz poprawę w obszarze kapitału pracującego - mówi Dariusz Kalinowski.

- Rok 2013 zaowocował opracowaniem i wdrożeniem nowego konceptu supermarketu Stokrotka, którego znakiem rozpoznawczym stała się zmodyfikowana oferta asortymentowa dopasowana do potrzeb klientów poprzez szczególny nacisk kładziony na świeże produkty wysokiej jakości: owoce, warzywa, mięsa i wędliny, pieczywo od lokalnych dostawców oraz rozszerzenie asortymentu o produkty gotowe do spożycia i poddane wstępnej obróbce kulinarnej. Uruchomienie pierwszego sklepu według tego standardu miało miejsce w październiku 2013 w Dąbrowicy koło Lublina. Nowoczesne rozwiązania ekspozycyjne i komunikacyjne są sukcesywnie wdrażane w całej sieci - dodaje prezes Stokrotki.

- W minionym roku zapadła strategiczna decyzja o rozwoju sieci Stokrotka w oparciu o opracowane rozwiązanie franczyzowe. W ostatnim kwartale 2013 sieć uruchomiła pierwszą placówkę testową, natomiast w pierwszym kwartale 2014 roku Stokrotka chce zaproponować polskim detalistom ofertę efektywnego konceptu franczyzowego, którego siła tkwić będzie w kompleksowym rozwiązaniu oferującym współpracę, poczynając od budowania asortymentu po działalność operacyjną i logistyczną.
W roku 2014 sieć dzięki sprawnie działającej logistyce i nowemu konceptowi sklepu, zamierza budować swoją przewagę konkurencyjną. Zakończenie wdrażania rozpoczętych w 2013 roku procesów, przyniesie w nowym roku istotne przyspieszenie w zakresie rozwoju sieci - podsumowuje Dariusz Kalinowski.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • myślący 2014-01-19 19:01:52

    Jak będziecie chcieli sprzedać Stokrotkę to odezwijcie się do mnie, chętnie ją kupie i mi będzie opłacało się poprowadzić ten biznes!

  • Andrzej 2014-01-17 17:22:07

    Stokrotka jak i cała Emperia wyszła zwycięsko z prób przejęcia przez fundusze i pomimo utraty hurtu wychodzi na prostą. Jak Feniks z popiołów... Jednak nie próbujcie rozwijać franszyz bo staniecie się jak fundusze np. Mid Europa (właściciel sieci Żabka)drapieżni, bezwzględni, pozbawieni ludzkiego oblicza. Próby pozbycia się pracowników będzie bolesna dla wizerunku i jakości obsługi. No chyba,że chcecie sprzedać ten biznes. Jeżeli to się stanie to będzie koniec jednej z nielicznych dobrych marek polskich.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10674

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane