Prezes Stokrotki na V FRSiH: Będziemy otwierać 30 sklepów rocznie i przejmować małe sieci

Autor: portalspozywczy.pl 16 października 2012 19:05

Prezes Stokrotki na V FRSiH: Będziemy otwierać 30 sklepów rocznie i przejmować małe sieci

Sieć Stokrotka chce rozwijać się zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i akwizycje małych sieci. Spółka ocenia, że w przyszłym roku otworzy maksymalnie 20 nowych sklepów, a od 2014 roku będzie otwierać 30 lokali rocznie. Pierwsze szczegóły strategii dla sieci zdradza nam prezes Stokrotki Dariusz Kalinowski, który był obecny na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Myślimy o rozwoju organicznym i akwizycjach. Uważamy, że wzrost przez akwizycje mniejszych podmiotów jest dla nas ciekawym kierunkiem. Jesteśmy spółką publiczną, która nie ma ograniczenia w postaci kapitału. Jeśli mamy ciekawe projekty, możemy iść do przodu. To jest coś, co dziś posiada Emperia, a nie posiadają tego inne spółki - możemy za akwizycje płacić gotówką, jak i akcjami - mówi Dariusz Kalinowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Spółka zamierza także wzmacniać pion handlowy. - Wyznaczyliśmy sobie trzy cele, mieć jak najlepsze poziomy sprzedaży: po pierwsze chcemy mieć lepsze ceny zakupowe, po drugie chcemy mieć lepiej i efektywniej dobrany asortyment, aby z półki, która dysponujemy zaspokoić jak najwięcej potrzeb konsumenta. Trzeci element to postawienie dużego nacisku na marketing, na budowanie rozpoznawalności marki, lojalności konsumenta do naszego brandu, do tego a nie innego formatu - tłumaczy prezes Stokrotki.

Ponadto, spółka przygotowuje strategię dla segmentu logistyki. - Uważamy, że posiadanie skrojonego na naszą miarę rozwiązania logistycznego jest tym, co może być elementem przewagi konkurencyjnej. Opracowujemy strategie dla segmentu logistycznego, w której odpowiemy, czy oprzemy się tylko na naszym magazynie centralnym, czy to będzie połączenie magazynu centralnego z dostawcami zewnętrznymi i operatorami logistycznymi - mówi Dariusz Kalinowski.

Jeżeli chodzi o rozwój organiczny, Stokrotka może w przyszłym roku uruchomić od kilkunastu do 20 lokalizacji. Firma zakłada, że w roku 2014 powróci do wcześniejszego tempa rozwoju, czyli około 30 lokalizacji rocznie.

- Raczej nie roztaczałbym wizji otwierania 70 czy 100 sklepów w ciągu roku, bo to nie jest taka formuła sklepu. Będziemy starali się zdobywać więcej lokalizacji, ale plany nasze opierają się na około 30 lokalach otwieranych co roku od 2014 roku - mówi prezes.

Uzupełnieniem rozwoju organicznego będą przejęcia małych sieci. - Chcemy skupić się na bardzo małych sieciach, które mają kilka, kilkanaście dobrych lokalizacji, a nie mają dzisiaj siły zakupowej iwystarczającej skali by zrobić działania marketingowe, promocyjne i nie mają marki własnej. Dzisiaj tego rodzaju sieci stoją na rozdrożu. Albo wstąpią do sieci franczyzowej, albo mogą sprzedać nam swój biznes, mogą przyłączyć swoje sklepy do naszej działalności - tłumaczy Dariusz Kalinowski.

 

 

*

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane