Prezes Stokrotki: Supermarkety zyskują do dyskontów

www.portalspozywczy.pl 17 listopada 2015 18:03

- Nastąpiło przełamanie trendu, który nas niepokoił, tzw. spadku udziału supermarketów w sprzedaży detalicznej na korzyść dyskontów. W trzecim kwartale dynamika sprzedaży w supermarketach wyniosła 4 proc. i była wyższa niż cała sprzedaż, która urosła o 3,3 proc. Stokrotka urosła na tym tle o 5,9 proc. - powiedział prezes Dariusz Kalinowski.

W październiku odnotowano w naszej kategorii, żywności i napojach bezalkoholowych, inflację na poziomie 0,5 proc., a dodatkowo w wynikach operacyjnych widzimy poprawę tendencji w zakresie sprzedaży porównywalnej. Należy spodziewać się, że w kolejnych okresach sprzedaż ta będzie rosła" - powiedział prezes Dariusz Kalinowski. Sprzedaż porównywalna (like for like) sieci Stokrotka spadła w trzecim kwartale o 3 proc., przy deflacji na poziomie 0,9 proc. W poprzednim kwartale sprzedaż porównywalna zniżkowała o 6,4 proc.

Z danych GUS wynika, że sprzedaż detaliczna w III kw. 2015 r. wzrosła o 3,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane