Prezes Stokrotki ujawnia strategię sieci

www.portalspozywczy.pl 22 października 2012 13:30

Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka i wiceprezes Emperii, ujawnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl pierwsze szczegóły strategii wobec sieci Stokrotka, która rozwijać się będzie zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje.

Jaką strategię ma nowy zarząd dla Emperii i Stokrotek?

Z poziomu Emperii odpowiedź jest dosyć prosta. Przez jakiś czas rozważaliśmy opcję pozyskania inwestora dla Stokrotki. Proces trwał prawie rok. Porównując oferty z naszą strategią rozwoju Stokrotek z tym, jaki widzimy potencjał tego rynku, podjęliśmy decyzję, że rozwijamy ten biznes dalej samodzielnie.

Jeśli chodzi o Stokrotkę, nastąpiły ostatnio zmiany w zarządzie. Pojawił się nowy prezes, który wszedł z nowym zespołem zarządowym. Są to sprawdzeni ludzie, którzy pracowali wcześniej w Emperii np. w działalności dystrybucyjnej, a więc są nowi tylko z nazwy. Wzmocnienie zespołu menedżerskiego to konsekwencja tego, że chcemy rozwijać Stokrotkę.

Na czym opiera się strategia dla Stokrotki?

Myślimy o rozwoju organicznym i akwizycjach. Uważamy, że wzrost przez akwizycje mniejszych podmiotów jest dla nas ciekawym kierunkiem. Jesteśmy spółką publiczną, która nie ma ograniczenia w postaci kapitału. Jeśli mamy ciekawe projekty, możemy iść do przodu. To jest coś, co dziś posiada Emperia, a nie posiadają tego inne spółki - możemy za akwizycje płacić gotówką, jak i akcjami.

Z drugiej strony wzmacniamy pion handlowy. Mocno pracujemy nad ofertą, którą konsument widzi w sklepie. Wyznaczyliśmy sobie trzy cele, mieć jak najlepsze poziomy sprzedaży: po pierwsze chcemy mieć lepsze ceny zakupowe, po drugie chcemy mieć lepiej i efektywniej dobrany asortyment, aby z półki, która dysponujemy zaspokoić jak najwięcej potrzeb konsumenta. Trzeci element to postawienie dużego nacisku na marketing, na budowanie rozpoznawalności marki, lojalności konsumenta do naszego brandu, do tego a nie innego formatu.

Kolejna rzecz to logistyka. Uważamy, że posiadanie skrojonego na naszą miarę rozwiązania logistycznego jest tym, co może być elementem przewagi konkurencyjnej. Opracowujemy strategie dla segmentu logistycznego, w której odpowiemy, czy oprzemy się tylko na naszym magazynie centralnym, czy to będzie połączenie magazynu centralnego z dostawcami zewnętrznymi i operatorami logistycznymi.

W jaki sposób logistyka ma budować przewagi konkurencyjne sieci?

Logistyka ma dostarczyć to, co spowoduje, że konsument będzie nas wybierał. Patrzymy, w którym miejscu własne rozwiązania dają nam większą wartość. Jeśli natomiast jest operator logistyczny, który dostarcza na przykład warzywa i owoce, może warto z nim rozmawiać, a nie za wszelką cenę mieć swoją logistykę.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane