REKLAMA
REKLAMA

Prezes Storcka: Promocje cenowe nie są dobrym narzędziem walki z konkurencją

www.portalspozywczy.pl 18 czerwca 2015 12:52

- Sieci handlowe muszą dostrzec, że na dłuższą metę promocje nie są dobrą metodą do walki z konkurencją. To z powodu promocji klient traci swoją lojalność - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck.

REKLAMA

Jak Storckowi układa się współpraca z dyskontami? Czy czuć wysoką presję na cenę?

Owszem, jest ona odczuwalna. Wspomniałem już, że spadająca marżowość w branży jest częściowo efektem wzrostu kosztów surowców, ale z drugiej strony, ważną jej przyczyną są także żądania stawiane przez sieci dyskontowe. Chcą one coraz bardziej atrakcyjnych ofert promocyjnych, rabatów, po to, aby mogły utrzymać konsumenta, który do nich przychodzi. Na pewno pod tym kątem jest to coraz cięższe zadanie.

Niewykluczone, że presja cenowa nadal będzie rosła. Wystarczy spojrzeć na wyniki poszczególnych sieci. Nawet Biedronka notuje spadki sprzedaży like-for-like.

Nie orientuję się, jak to wygląda na rynku tłuszczów czy jogurtów, ale wiem, na jakich marżach w słodyczach pracują detaliści na rynku niemieckim, holenderskim czy brytyjskim, a na jakich marżach, często ci sami zresztą detaliści pracują na rynku polskim. Wszystkim spadła sprzedaż like-for-like - poza Lidlem, który ogłosił, że zanotował wzrost – ale to wciąż jest zyskowny biznes. Może nie dla wszystkich, bo niektórzy decydują się na wyjście z tego kraju. Sklepy Geant dawniej zostały zamienione na Real, a teraz na Auchan. Gdy się prześledzi historię tego, kto w tym kraju kogo kupił, i komu później został sprzedany, to zauważymy, że to jest wciąż tygiel, w którym się gotuje. Wciąż nie wiemy, jak ostatecznie będzie wyglądał polski rynek detaliczny. Finalny jego kształt nie jest znany.

Myślę, że rok 2015 pod względem presji na cenę będzie podobny do roku ubiegłego – a więc stosunkowo ciężki. Sieci zapętliły się trochę w pogoń za jak najlepszą ceną i nie bardzo potrafią wyjść z tej pułapki.

Więcej na portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA