Prezes TCC Group: Klienci będą wydawać więcej na produkty firmowe z niższego segmentu

Autor: www.dlahandlu.pl 14 czerwca 2012 10:04

Prezes TCC Group: Klienci będą wydawać więcej na produkty firmowe z niższego segmentu

W 2012 r. na sieci detaliczne, zwłaszcza w branży spożywczej na całym świecie, będzie wywierana coraz większa presja, aby zwiększyć obroty i udział w rynku. Będzie to trudne wyzwanie, jako że prognozy co do wzrostu w branży nadal nie są zbyt optymistyczne - uważa Richard Beattie, prezes TCC Group.

Jedna z największych trudności stojących przed sieciami detalicznymi w warunkach obniżonej koniunktury polega na tym, że klienci są bardziej skłonni nabywać tańsze rzeczy, wydając więcej na towary i produkty firmowe z niższego segmentu. Sieci detaliczne z wysokim procentem obrotów w sektorach innych niż spożywczy również przekonują się, że sprzedaż towarów z wysoką marżą staje się coraz większym wyzwaniem, zwłaszcza w kontekście rozwoju sieciowych sklepów dyskontowych takich jak Amazon.

Według badań przeprowadzonych w sieci przez ekspertów IGD ds. rynku detalicznego produktów spożywczych, sprzedaż artykułów żywnościowych w Wielkiej Brytanii będzie wzrastać o 14% do roku 2016, co oznacza wzrost z 6 mld funtów w 2011 r. do 11 mld funtów w 2016 r.

Jak uważa prezes TCC Group, w tym czasie klienci będą również odwiedzać więcej kanałów i poświęcać więcej czasu na wyszukanie najkorzystniejszych transakcji i cen, o czym może świadczyć np. sukces serwisów sieciowych oferujących atrakcyjne rabaty, jak Groupon. Wspomniane tendencje sprawiają, że detaliści będą musieli dołożyć jeszcze większych starań niż dotychczas, aby zatrzymać przy sobie klientów z dużymi wydatkami i zwiększyć obroty związane z nimi.

W tym mocno konkurencyjnym otoczeniu ważnym celem sieci detalicznych na całym świecie jest także zachęcanie i motywowanie klientów do robienia częstszych zakupów u siebie niż u konkurencji.

Obroty detaliczne można zwiększyć na trzy sposoby:
1) Zwiększenie częstości dokonywania zakupów przez klientów
2) Przyciąganie nowych klientów
3) Zachęcanie dotychczasowych klientów do dokonywania większych zakupów

- Mając to na uwadze, sieci detaliczne muszą szukać nowych sposobów działania, gdyż przeznaczenie wydatków marketingowych na obniżki cen i inne promocje cenowe może wpłynąć na ich marże. Tradycyjne wydatki marketingowe w niewielkim stopniu pomagają dotrzeć do „najlepszych"
klientów, którzy stanowią około 20% klienteli u większości detalistów, lecz mają olbrzymi wkład w łączne obroty - mówi Richard Beattie.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane