Prezes Tesco na EEC: Innowacje powinny być odpowiedzią na potrzeby klientów

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2012 12:01

Prezes Tesco na EEC: Innowacje powinny być odpowiedzią na potrzeby klientów

W czasie debaty podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco powiedział, że co do zasady klienci nie lubią kupować dlatego handel stara się ich do tego przekonać, stając się bardziej przyjaznym, dostępnym i bliższym. Znajomość zachować konsumentów pozwala sklepom zmieniać się i dostosować do ich potrzeb. Dlatego jak informuje prezes Tomaszewski sklepy pojawiają się na wsiach, osiedlach podwórkach, by być bliżej, są mniejsze i przez to wygodniejsze, a dodatkowo oferują usługi, które dotychczas były niezaspakajane.

- Tesco stara się działać, zwracając baczną uwagę na wszystkie te trendy. Inwestujemy w małe formaty, na osiedlach. W tym samym czasie w hipermarketach Tesco Extra tworzymy oddzielne światy handlowe, np. odzieżowy, czy specjalistyczne stoiska okulistyczne. Okazało się bowiem, że 60-70 proc. Polaków ma słaby wzrok, ale nie chce z tym iść do lekarza. Stoiska, na których można zbadać wzrok, zamówić oprawki i odebrać je w czasie kolejnych zakupów - to jedna z naszych odpowiedzi na potrzeby konsumentów - informuje prezes Tesco.
I dodaje, że innowacje można wprowadzać także dostosuwujac się do trendów demograficznych. - Jak pokazują badania na polskim rynku jest coraz więcej małych gospodarstw, tzw. singli, czy małżeństw bezdzietnych, które chcą kupować produkty w mniejszych gramaturach. Okazało się, że dobrze u nas sprzedają się półlitrowe opakowania soków, bo 1L to było zbyt dużo dla takich klientów, a 0,5L jest w sam raz - podsumowuje Ryszard Tomaszewski.

Kolejny obszar innowacji to technologia. Wśród przykładów prezes Tesco wymienił wprowadzanie kas samoobsługowych, bo klient nie lubi stać w kolejce w sklepie. Dodatkowo do jesieni większość sklepów Tesco będzie miała elektroniczne cenówki, które zlikwidują problem różnic cen na półce i przy kasie i wyeliminują reklamacje klientów.

Podsumowując Ryszard Tomaszewski powiedział, że przez ostatnich 20 lat sieci handlowe przeszyły ogromną drogę, od sklepu, który przyjmował dostawy od kilkuset dostawców dziennie, do kilku dostaw z jednego centrum dystrybucyjnego obecnie. Przy czym daleką drogę przeszli zarówno producenci, sieci handlowe i konsumenci.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • n. 2013-06-05 11:08:26

    W Tesco są takie różnice między cenami na półkach a w kasie, że trudno uwierzyć w jakiś "dział kontroli cen". Jeśli jest, to jego pracownicy źle pracują. A jak źle pracują - zwolnić.

  • neri 2013-06-05 09:41:23

    Dalej nie wiadomo co z pracownikami DKC może ktoś coś wie? odpiszcie

  • blogkupca.pl 2012-05-16 10:12:35

    Witać niezłe ciśnienie w sieci Tesco. Codziennie wypychają komunikaty, a niektóre z nich całkowicie się wykluczają. Komuś zaczyna się tam palić tyłek.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane