REKLAMA
REKLAMA

Prezes Unilever: Na rynku FMCG w Polsce nie ma oznak spadku

www.portalspozywczy.pl 23 maja 2013 18:46

Na rynku FMCG w Polsce nie widać żadnych większych oznak spadku, mimo że konsumenci czują presję na oszczędzanie - ocenia prezes Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej Harm Goossens. Dodaje, że dalszy wzrost tego rynku będzie zależał od wzrostu PKB w Polsce, ale zaznacza, że spodziewa się powrotu lepszej koniunktury gospodarczej w drugiej połowie roku.

REKLAMA

Nie widzimy żadnych większych oznak spadkowych na polskim rynku FMCG, natomiast są różnice pomiędzy poszczególnymi kategoriami. Cały rynek rośnie, ale dalszy wzrost będzie zależał od wzrostu PKB. Zakładamy, że w drugiej połowie roku na polski rynek powróci lepsza koniunktura - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Goossens.
Prezes podkreśla, że nie można mówić o kryzysie w Polsce, gdzie PKB nadal rośnie, ale dodaje, że konsumenci widzą większą presję na oszczędzanie.
- Kiedy tu przyjechałem osiem miesięcy temu wszyscy mówili mi o kryzysie, a wcześniej spędzałem dużo czasu w Hiszpanii, Portugalii i Grecji, więc teraz zawsze mówię moim kolegom - jeśli chcesz zobaczyć kryzys to pojedź ze mną do Grecji. Rozumiem, że ludzie w Polsce czują się nieco inaczej niż wcześniej, ze względu na wzrost w przeszłości, który naprawdę był wysoki. Teraz jest niższy, ale to nadal jest wzrost - PKB nadal rośnie, wiele rynków rośnie - mówi Goossens.
- Ludzie widzą większą presję na oszczędzanie. Oficjalnie nie można nazwać obecnej sytuacji gospodarczej kryzysem, ale ludzie czują, że muszą oszczędzać i że muszą wydawać pieniądze nieco inaczej, a poza tym wiedzą doskonale jak wydawać pieniądze - chcą mieć odpowiednią wartość za odpowiednią cenę - dodaje.
Mówi też, że konsumenci w Polsce piją np. coraz więcej herbat owocowych i zielonych, zaś spożycie herbat czarnych utrzymuje się na stabilnym poziomie.
Prezes zaznacza, że w Polsce rynek detaliczny wciąż rośnie, a jest pełny przekrój formatu sklepów, od małych po duże hipermarkety.
- To fascynujące, ponieważ tu w Polsce z perspektywy "detalicznej" jest dosłownie wszystko, są zarówno małe sklepiki w małych miasteczkach, jak też i duże supermarkety takie jak Tesco, Carrefour czy Auchan i wszystko inne pomiędzy, a rynek rośnie - mówi Goossens.
Prezes powiedział też, że jego celem jest wzrost działalności Unilevera w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
- Dla Unilevera Europa, a także oczywiście Polska jest bardzo ważna. Ważny jest wzrost naszej działalności tutaj i widzę mnóstwo możliwości tego wzrostu, zaś moim głównym celem jest właśnie wzrost naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym również w Polsce - mówi Goossens.

- Jesteśmy całkiem dużą firmą tu w Polsce i w większości kategorii jesteśmy liderem rynkowym np. w takich kategoriach jak margaryny, herbaty i lody, zarówno pod względem wartościowym jak i wolumenowym - dodaje.
Produkt Krajowy Brutto w I kwartale 2013 r. wzrósł o 0,4 proc. rdr. Prognozy ekonomistów mówią, że w całym 2013 roku wzrost gospodarczy w Polsce może wynieść ok. 1,2 proc. wobec 1,9 proc. w 2012 roku. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA