REKLAMA
REKLAMA

Prezes Waspolu: Rozwój własnej sieci detalicznej staje się priorytetem

Autor: dlahandlu.pl 15 czerwca 2012 08:25

Prezes Waspolu: Rozwój własnej sieci detalicznej staje się priorytetem

Rozwój nowoczesnych sieci handlowych negatywnie wpłynął na poziom obrotów znacznej części sklepów detalicznych. Pomimo tych niekorzystnych tendencji spółka skutecznie przeprowadziła w ubiegłym roku strategiczne działania w zakresie rozwoju działalności, jednocześnie realizując zakrojony na szeroką skalę program restrukturyzacyjny - napisał w liście do akcjonariuszy Paweł Wyszyński, prezes zarządu Waspol SA.

REKLAMA


"W styczniu ubiegłego roku otwarto nowy oddział spółki w Lublinie zwiększając obszar dystrybucji , który obejmuje obecnie tereny województw lubelskiego, świętokrzyskiego, łódzkiego, mazowieckiego, podlaskiego oraz warmińsko -mazurskiego. Nowy oddział jest drugim co do wielkości obrotów centrum dystrybucyjnym . Powstał na bazie spółki Piwex -przedsiębiorstwa, którego rynek oraz wybrane składniki majątku zostały przejęte przez Waspol S.A." - informuje w liście Paweł Wyszyński.
Zdaniem prezesa "sukcesem firmy było umocnienie pozycji firmy w kanale HoReCa. Spółka rozwinęła współpracę z wieloma czołowymi hotelami i restauracjami."
"Strategiczna odpowiedzią Waspol S.A. na zmiany rynkowe był rozwój własnej sieci franczyzowej sklepów detalicznych. W kwietniu ubiegłego roku do grupy kapitałowej Waspol dołączyła Sieć Handlowa Eden, zrzeszająca blisko 1000 sklepów. Rozwój własnej sieci detalicznej w obecnym stanie rynku staje się dla grupy priorytetem."
Według Pawła Wyszyńskiego "miniony rok był również okresem intensywnych działań restrukturyzacyjnych. Objęły one miedzy innymi: optymalizacje tras dostaw towarów, racjonalizacje zatrudnienia, redukcję kosztów najmu magazynów, poprawę wykorzystania taboru. Szacuje się, że w ten sposób uzyskano redukcje kosztów o wartości około 3 mln zł rocznie. Otwarcie nowego oddziału i działania restrukturyzacyjne wiązały się z poniesieniem jednorazowych kosztów w postaci promocji dla nowych klientów, odpraw i ekwiwalentów za urlop wypłacanych pracownikom. Koszty te w kwocie 0,5 mln zł obciążyły wynik 2011 roku."
Zdaniem prezesa Waspolu "istotny wpływ na poziom obrotów handlowych miała polityka ograniczania ryzyka handlowego i ścisłej kontroli poziomu kredytu kupieckiego udzielanego odbiorcom. Przyczyniła się ona do osiągnięcia niższej od potencjalnie możliwej wielkości sprzedaży."


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA