Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Producenci często demonizują współpracę z dyskontami

www.portalspozywczy.pl 30 maja 2015 20:25

Osobiście uważam, że demonizowanie współpracy z dyskontami przez niektórych producentów jest mocno przesadzone. Z naszej perspektywy, współpraca zarówno z sieciami hipermarketów i supermarketów, jak i z sieciami dyskontowymi, jest partnerska i bezproblemowa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Rynek handlu nowoczesnego w ostatnim czasie wyraźnie podzielił się na dwa mocno konkurujące ze sobą obozy: dyskontów i całej reszty. - Nasze produkty dostarczamy na szeroką skalę do wszystkich obecnych na polskim rynku sieci hipermarketów i supermarketów, zarówno pod marką Duda, jak i tzw. private label. Z sieciami dyskontowymi również współpracujemy, ale tylko na wybranych asortymentach – wyjaśnia Krzysztof Woźnica. - Mimo ogromnych mocy produkcyjnych naszego zakładu, wysokiej specjalizacji, certyfikatom BRC A, IFS na poziomie 96,6 proc. i jednej z najlepszych na rynku relacji ceny do jakości naszych produktów, nigdy doszło do rozszerzenia tej współpracy na większą skalę – przyznaje.

- Osobiście uważam, że demonizowanie współpracy z dyskontami przez niektórych producentów jest mocno przesadzone. Z naszej perspektywy, współpraca zarówno z sieciami hipermarketów i supermarketów, jak i z sieciami dyskontowymi, jest partnerska i bezproblemowa. Jeżeli komuś się opłaca produkować dla dyskontów, a innemu się nie opłaca, to znaczy, że albo ten pierwszy do tego dokłada, albo ten drugi nie potrafi efektywnie produkować – ocenia prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zwraca przy tym uwagę, że inną sprawą jest to, że niektóre sieci dyskontowe bardzo ściśle wiążą się z kilkoma dostawcami z danej kategorii, ograniczając jednocześnie możliwość szerszej współpracy z innymi dostawcami. - W takiej sytuacji pozycja negocjacyjna zakładu, który jedną czwartą, jedną trzecią czy nawet połowę swojej produkcji sprzedaje jednemu odbiorcy, faktycznie może być dla niego mało komfortowa. Ale to już jest kwestia decyzji biznesowej – zauważa Woźnica.

- My od lat prowadzimy politykę głębokiej dywersyfikacji sprzedaży, dzięki czemu paradoksalnie jesteśmy w stanie oferować naszym klientom produkty w lepszych cenach, niż robią to producenci skoncentrowani w dużym stopniu na produkcji dla niektórych sieci dyskontowych. A na końcu i tak wszystko weryfikuje rynek i klienci – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • producent 2015-06-01 14:30:16

    Prezes przypodobuje się sieciom, żeby go nie wyrzuciły ze sklepów. To blef.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane