REKLAMA
REKLAMA

Prezes ZPC Otmuchów: Rynek handlu czekają duże zmiany

www.portalspozywczy.pl 11 kwietnia 2014 10:57

- W ciągu następnych kilku-kilkunastu lat rynek handlu w Polsce czekają dynamiczne zmiany. Rozwój kanału nowoczesnego i kurczenie się handlu tradycyjnego wymuszą zmiany w strukturze marek - tzw. marki własne sieci handlowych będą się rozwijać, kosztem produktów brandowych - ocenia Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów.

REKLAMA
Jego zdaniem, na rynek można patrzeć z dwóch powiązanych ze sobą perspektyw: tego, co się będzie działo na rynku dystrybucji oraz tego, co się będzie działo z poszczególnymi markami.
- Patrząc z perspektywy marek myślę, że za kilka-kilkanaście lat pozostaną na rynku mocne marki globalne, a także kilka marek lokalnych, polskich, wśród których chcielibyśmy widzieć naszą Odrę. Presja cenowa i rozwój dyskontów i sieci spowodują znaczny przyrost udziału marek własnych. Ponadto, mocno będzie rozwijał się rynek B2B. To on będzie jedną z sił napędowych rynku marek globalnych i lokalnych - mówi Mariusz Popek w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
Jego zdaniem, to dobra perspektywa dla Otmuchowa, który jest ekspertem zarówno w markach prywatnych jak i B2B i ma w swoim portfelu znaną i cenioną markę Odra.
Prezes Otmuchowa ocenia, że zmiany w obszarach marek wynikać będą ze zmian w strukturze kanałów dystrybucji. - Tak jak to ma miejsce w ostatnich latach, bardzo dynamicznie rozwijał się będzie rynek nowoczesny, zaś kurczył się będzie rynek tradycyjny. Docelowo, myślę że rynki te będą współistniały choć znaczenie tego ostatniego będzie nieporównywalnie niższe niż nawet w dniu dzisiejszym - mówi.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA