Próchnik chce rozbudować sieć sklepów i wprowadzić linię dla kobiet

Autor: newseria.pl 18 lutego 2013 10:10

Próchnik chce rozszerzyć swoją ofertę na kobiety i zwiększyć sieć sprzedaży. Spółka sfinansuje zmiany dzięki lutowej emisji akcji. Udało się zgromadzić w ten sposób 31 miliony złotych kapitału. Strategia zostanie zaproponowana w ciągu miesiąca.

Rafał Bauer jest również prezesem firmy odzieżowej Rage Age, która wkrótce trafi do Próchnika. Kilka lat temu doprowadził do połączenia Wólczanki z Vistulą, a następnie do przejęcia sieci sklepów jubilerskich W.Kruk.

- Nie będziemy w żaden sposób naśladować ani tego, co robiliśmy w Vistuli, ani tego, co stało się motorem sukcesu Rage Age. Koncepcja dotycząca Próchnika powstawała przez kilka lat, także projekt jest przygotowany bardzo dokładnie. Za cztery tygodnie będziemy chcieli go przedstawić akcjonariuszom. Taki okres jest niezbędny, dlatego że ilość założeń, które przyjmowaliśmy z zewnątrz trzeba teraz zweryfikować wewnątrz - zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria prezes Próchnika, Rafał Bauer,

Szczegóły nowej strategii, którą przygotowuje zespół prezesa Rafała Bauera, który niedawno zastąpił na tym stanowisku Krzysztofa Grabowskiego, akcjonariusze poznają za miesiąc. Jedno z najważniejszych założeń to rozszerzenie oferty i specjalne linie także dla kobiet.

Do nowych klientów Próchnik chce dotrzeć przez powiększenie sieci sklepów. W tej chwili spółka dysponuje 30 salonami. To niewiele w porównaniu z innymi markami z tego segmentu rynku. Budowę sieci firma sfinansuje z kapitału pozyskanego z emisji akcji.

Zapowiada, że dopiero po ustabilizowaniu pozycji na krajowym rynku, zacznie myśleć o rynkach zagranicznych.

Próchnik jest jedną z pięciu pierwszych spółek, które debiutowały na warszawskiej giełdzie i jedyną z tej grupy, która nadal jest notowana na warszawskim parkiecie. Przez ponad dwie dekady spółce towarzyszyło jednak zmienne szczęście. Konieczne zmiany nazywa modernizacją, a nie restrukturyzacją. Jak podkreśla, jego poprzednik Krzysztof Grabowski wprowadził w spółce wystarczające oszczędności.

W ubiegłym roku Próchnik przynosił straty. Pod koniec III kwartału przychody spółki wyniosły 14,65 mln zł, strata netto - 1,33 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane