Procter & Gamble sprzedał swoje marki koncernowi Coty

Autor: IB Times 18 czerwca 2015 12:03

Koncern Coty najprawdopodobniej odkupi za ok. 12 mld dolarów kilka marek kosmetycznych od Procter & Gamble - podaje "IB Times". Według doniesień mediów, o akwizycję zabiegało kilka podmiotów, ale oferta amerykańskiej firmy okazała się najkorzystniejsza dla P&G.

Do portfela Coty mają ponoć trafić takie marki, jak: Gucci i Hugo Boss (perfumy), Wella i Clairol (produkty do pielęgnacji włosów), oraz Max Factor i Cover Girl (kosmetyki do makijażu). Przypomnijmy, Procter & Gamble w ubiegłym roku zapowiadało ograniczenie liczby marek w swoim portfolio. Jak dotąd sprzedało już markę baterii Duracell oraz biznes karmy dla zwierząt.

Najbardziej znane marki w obecnym portfolio koncernu Coty to Calvin Klein, Marc Jacobs, New York Color, OPI oraz Rimmel. Firma, której kapitalizacja rynkowa wynosi ok. 9,4 mld dol., poszukuje od dłuższego czasu akwizycji w branży kosmetycznej.

Zarówno P&G, jak i Coty jak dotąd nie skomentowały doniesień mediów na temat transakcji.

Według doniesień Reutersa, o przejęcie znanych marek od P&G oprócz Coty rywalizowały także firmy Henkel oraz KKR.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Guju 2015-06-18 13:57:15

    To niezwykła wiadomość! A ja przeprowadziłem udaną akwizycję marki Truskawki od Pana Zenona - nabyłem 100% łubianki za 9 zł. Był to dla nas dil typu WIN-WIN a realnie wytworzona synergia dodatkowo wzbogaciła transakcję!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane