Producenci dezodorantów i antyperspirantów zwiększyli wydatki reklamowe

Autor: wirtualnemedia.pl 20 sierpnia 2015 09:22

Producenci dezodorantów i antyperspirantów zwiększyli wydatki reklamowe Rexona była najsilniej reklamowaną marką, fot. za rexona.pl

27,9 proc. więcej zarobiły w pierwszej połowie br. tradycyjne media (bez internetu) w porównaniu z tym samym okresem roku ub. na reklamach dezodorantów i antyperspirantów - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl. Cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 106,7 mln zł.

Najwięcej reklam tych produktów było, podobnie jak wcześniej, w telewizji. Inwestycje w tym zakresie osiągnęły wartość 86,6 mln zł, po wzroście o 31,6 proc. w skali roku. Natomiast w magazynach wyniosły 10,9 mln zł, o 119,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wzrosły też wydatki w radiu - o 56,4 proc., do 7,5 mln zł. Więcej reklam dezodorantów i antyperspirantów było także w gazetach - tu wydano blisko 567 tys. zł wobec 89 tys. zł przed rokiem.

Tegorocznym liderem wydatków reklamowych wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów jest Unilever Polska, właściciel m.in. marki Rexona. Koncern zwiększył nakłady na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach o 68,6 proc. (do 37,6 mln zł) i pokonała pod tym względem koncern Nivea Polska. Ta firma w minionym półroczu obniżyła nakłady promocyjne w mediach tradycyjnych do 13,4 mln zł (o 48 proc.), spadając na trzecie miejsce wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów.

Drugą pozycję wśród największych reklamodawców tej kategorii zajmuje Aflofarm Farmacja Polska. Wydała ona w mediach 20,4 mln zł, o 80,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

W czołówce tegorocznych największych reklamodawców pojawiła się firma Coty Polska z wydatkami wynoszącymi blisko 9 mln zł.

Więcej na Wirtualnemedia.pl

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane