REKLAMA
REKLAMA

Producenci herbaty wydali na reklamy prawie 25 proc. więcej niż rok temu

Autor: wirtualnemedia.pl 11 grudnia 2015 10:35

Reklamy herbat w mediach pozainternetowych warte były w okresie pierwszych dziesięciu miesięcy br. 52,7 mln zł, o 22,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

REKLAMA

Zdecydowana większość budżetów producentów herbaty - podobnie jak przed rokiem - trafiła do telewizji - było to 44,4 mln zł. Ponadto branża w stosunku do roku ub.r. nakłady na reklamę w telewizji jeszcze zwiększyła, i to o ponad 50 proc.

Działo się to kosztem innych mediów. Magazyny zarobiły bowiem na działaniach promocyjnych tych produktów 2,9 proc. mniej w skali roku (4,3 mln zł), a branża reklamy zewnętrznej - 61,4 proc. mniej (2,6 mln zł). Wydatki producentów herbaty na reklamę kinową spadły o 55,1 proc., do 875 tys. zł, a w gazetach - o 79,4 proc., do zaledwie 68 tys. zł.

Podobnie jak przed rokiem najwięcej na reklamy swoich herbat wydał Unilever Polska, właściciel marek Saga i Lipton. I choć firma ta zredukowała wydatki o ponad jedną trzecią - do 15,6 mln zł - to pozostaje liderem i dystansuje konkurencję.

Na drugim miejscu pod względem nakładów na promocję w mediach tradycyjnych znalazła się w tym roku firma Sun Generation Ltd, która jest właścicielem marek G'Tea i TET. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypada z kolei firmie Big Active, która produkuje herbaty o takiej samej nazwie. 

Herbapol-Lublin w tym roku zainwestował w promocję swoich herbacianych produktów w mediach pozainternetowych 5,3 mln zł (mniej o 11 proc. niż rok wcześniej), a Mokate, producent m.in. herbaty Minutka, zredukował wydatki reklamowe o 21 proc., do 4,7 mln zł.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA