Producenci marek własnych najbardziej cenią sobie współpracę z dyskontami

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 13 kwietnia 2017 10:33

Producenci marek własnych napotykają wiele przeszkód związanych ze stroną kosztową, gdy współpracują z detalistami, ale ich partnerstwo z dyskontami jest skuteczniejsze niż z tradycyjnymi sprzedawcami - wynika z badania przeprowadzonego przez IPLC (International Private Label Consult).

Producenci produktów brandowych często narzekają na ciężkie negocjacje i trudne warunki współpracy z największymi odbiorcami, czyli sieciami supermarketów, a produkowane przez nich artykuły typu private label z logo sieci na etykiecie wcale nie mają łatwiej - to wniosek z ostatniego badania IPLC. Na początku bieżącego roku organizacja przeprowadziła badania wśród 113 starszych menedżerów z różnych branż, z szesnastu krajów europejskich.

Najważniejszym wnioskiem było to, że współpraca z dużymi sieciami supermarketów mogłaby stać się znacznie skuteczniejsza. Sprzedawcy detaliczni często niepotrzebnie komplikują współpracę, tracą know-how przez częste rotacje pracowników i nie zawsze chcą angażować się w pełną umowę o partnerstwie, co oznacza stracone możliwości. Warto zauważyć, że producenci marek własnych wskazują, że ich współpraca z dyskontami jest znacznie bardziej wyważona i bardziej wydajna.

- Relacje producentów artykułów marki własnej z detalistami są bardzo intensywne. Każdy krok w rozwoju produktu wymaga wielu dyskusji i bardzo efektywnej współpracy obu stron. Jeśli tak się nie dzieje, należy zastanowić się nad przyczynami. Interesujące jest to, że badani wskazują, że współpraca z dyskontami jest dużo bardziej owocna. To oznacza, że istnieje model współpracy, który działa i satysfakcjonuje obie strony - powiedział Koen de Jong, partner zarządzający IPLC.

Badani menedżerowie pytani o to, co dyskonty robią lepiej odpowiadali, że takie sieci w negocjacjach reprezentowała zazwyczaj tylko jedna osoba, co znacznie usprawniło proces podejmowania decyzji. Warunki współpracy z dyskontami są wprawdzie bardzo restrykcyjne, ale producenci także odnoszą z nich korzyści. Ich zdaniem dyskonty w większym stopniu wywiązują się z umów, są rzetelnymi płatnikami, a sam proces zamawiania towarów przebiega sprawniej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8450

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane