Producenci płacą za komunikację sieci z klientami

www.portalspozywczy.pl 21 października 2014 17:12

Według Artura Węgłowskiego, wiceprezesa zarządu i dyrektora zarządzającego Farmio SA , są trzy główne kanały komunikacji: reklama telewizyjna, gazetki promocyjne oraz direct marketing.

Pierwszym jest reklama telewizyjna, za którą płacą producenci, ale beneficjentami są zarówno producenci jak i handel. - Oczywiście są również reklamy sieci, ale reklamują tylko siebie - mówił Artur Węgłowski podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Kolejnym kanałem komunikacji z konsumentami są gazetki wydawane przez sieci, za które również płacą przetwórcy. Ostatnim jest tzw. direct marketin, gdzie jest jeszcze wiele do zrobienia.

W jego opinii, sieci handlowe reklamują głównie siebie. - Głównym tematem jest zwrot "niska cena", czy "tanio". Sieci chcą zwabić do siebie klientów, ale w ich przesłaniu nie ma, albo prawie nie ma informacji związanych z produktami - uważa wiceprezes Farmio.

Z tym poglądem nie zgadza się Tadeusz Rysiukiewicz, wiceprezes zarządu, dyrektora handlowego Grupy Handlowej PL Plus. - Wielkim problemem jest zła polityka cenowa producentów, którzy w jednej sieci handlowej chcą uzyskać wysokie marże, a w innych, często dubbingując swoje ceny, lub ustalając minimalne marże chcą wypracować duże wolumeny sprzedaży. Takie podejście jest nie uczciwe i wysyła fałszywy komunikat do konsumentów - mówił Tadeusz Rysiukiewicz.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane