Producenci są nielojalni wobec handlu tradycyjnego

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2010 16:03

Producenci są nielojalni wobec handlu tradycyjnego

Zdaniem właścicielki hurtowni Herbex z Radomia małe sklepy osiedlowe będą nadal upadały w zastraszającym tempie, bo nie mają najmniejszych szans na konkurencję cenową z sieciami handlowymi, które wchodzą na lokalne rynki.

- Paradoksalnie jest coraz więcej małych sklepów, których właściciele zaopatrują się w hipermarketach, bo dają one niższą cenę niż hurtowie
spożywcze. To pokazuje ogromne dysproporcje, jakie istnieją między cenami zakupu, przeznaczonymi dla podmiotów działających na rynku handlu tradycyjnego i nowoczesnego - mówi Jolanta Buczkowska z firmy Herbex. Jej zdaniem taka polityka jest krótkowzroczna, bo pozwala na coraz silniejszą ekspansję handlu nowoczesnego i zduszenie lokalnej małej przedsiębiorczości.

- Sklepy mają coraz mniej szans na uczciwą konkurencję. Nie mają środków na modernizację, nie mają możliwości negocjacji uczciwych cen, więc upadają, a ich właściciele powiększają liczbę bezrobotnych - mówi Jolanta Buczkowska. Jej zdaniem handel tradycyjny został pozbawiony jakiejkolwiek ochrony prawnej ze strony państwa. - Sklepy i tak robią co mogą, wydłużają godziny pracy, budują parkingi przed sklepami, ale brak możliwości konkurencji cenowej i tak stawia je na przegranej pozycji - podsumowuje Jolanta Buczkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • HANDLOWIEC 2 2011-07-31 23:49:59

    Nic podobnego. Pośrednik pomiedzy producentem a sklepem jest zazwyczaj jeden. To producenci dbaja zeby podpisac umowe dystrybucyjna z konkretna hurtownia bo to jemu zalezy na konkurencyjnej cenie produktu.



    A sklepy dyskontowe typu biedronka sa zaopatrywane bezposrednio bo maja ku temu mozliwosci finansowe. A niskie ceny w martetach lub dyskontach wcale nie sa producentowi na reke bo sprzedaje po kosztach lub ponizej ale jest do tego zmuszany przez tych odbiorcow. Producentowi zalezy na promocji produktow w marketach i dyskontach. Pozniej cena jest juz porownywalna do tej w sklepach tradycyjnych.



    Takze jest pan w bledzie ze ceny sa takie same jak dla handlu nowoczesnego i tradycyjnego. Jest zupelnie odwrotnie.

  • Handlowiec 2010-11-08 20:09:21

    A może jest trochę za dużo pośredników, którzy zbyt wysoko marżują produkt i finalnie na półce produkt jest drogi

    Bo z tego co wiem cenniki większości firm są takie same dla handlu nowoczesnego i tradycyjnego.

    Tylko dostawcy bezpośredni (typu Coca cola) do MT i TT są w stanie w miarę utrzymać takie same ceny w MT i TT.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane