Producenci słodyczy zmniejszyli wydatki na reklamę

Autor: wirtualnemedia.pl 18 września 2015 10:11

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci słodyczy od stycznia do lipca br. na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczyli 507,7 mln zł. Było to o 2,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Blisko 80 proc. tych wydatków ulokowano w telewizjach - 395,7 mln zł. Jednak zainteresowanie reklamą telewizyjną tej branży maleje - nakłady na reklamę na szklanym ekranie zredukowano bowiem o 4,9 proc. w skali roku.

Mniej na reklamach słodyczy zyskali też nadawcy radiowi i firmy reklamy zewnętrznej. Wydatki na reklamę radiową spadły o 43,8 proc., do 8,7 mln zł, a na reklamę zewnętrzną - o 11,5 proc., do 25,2 mln zł.Producenci słodyczy w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku znacznie zwiększyli inwestycje w reklamę w magazynach, kinach, gazetach i na nośnikach indoorowych.

Magazyny dzięki nim zarobiły 59 proc. więcej (24,5 mln zł), kina - 20,1 proc. więcej (51,9 mln zł), gazety - 39 proc. więcej (843,9 tys. zł), a indoor - 94 proc. więcej (927,9 tys. zł).

Liderem wydatków reklamowych wśród producentów słodyczy jest Tic-Tac, właściciel takich marek jak Kinder Bueno. Firma ta w tym roku wydała na promocję swoich marek w mediach tradycyjnych niemal 143 mln zł (mniej w skali roku o 10,5 proc.) - blisko trzykrotnie więcej niż pozostali marketerzy z czołówki reklamodawców w tej kategorii produktów. W czerwcu Ferrero reklamował Tic-Tac w wersji z „The Minions”, a z okazji Dnia Matki promował Rafaello.

W największym stopniu wzrosły wydatki reklamowe Lotte Wedel w porównaniu z rokiem ub. - o blisko 130 proc., do 42,4 mln zł.

Więcej na wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane