REKLAMA
REKLAMA

Producenci wędlin zwiększyli wydatki reklamowe

Autor: wirtualnemedia.pl 16 grudnia 2014 10:39

W br. cennikowe wydatki reklamowe branży wędliniarskiej wzrosły o 76 proc. Liderami pod tym względem są firmy Tarczyński, ZPM Henryk Kania, Sokołów i Animex - podają wirtualnemedia.pl.

REKLAMA
W okresie od stycznia do października br. producenci wędlin cennikowo wydali na reklamy (bez internetu) - według danych Kantar Media - 96,8 mln zł, o 76,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Po kilkanaście milionów zł wyniosły cennikowe budżety reklamowe firm Tarczyński, ZPM Henryk Kania, Sokołów i Animex. Ta druga wydała ponad dwa razy więcej niż przed rokiem, a ta ostatnia - o 11,9 proc.

Jerzy Wasilewski, wiceprezes piątej w powyższym rankingu firmy Madej Wróbel, tłumaczy, że producenci wędlin tak wyraźnie zwiększają budżety reklamowe, ponieważ cała branża w dalszym ciągu mocno się rozwija. Przykładowo firma Madej Wróbel w 2013 roku przeszła całkowity rebranding i wystartowała z pierwszą w swojej historii kampanią reklamową, kontynuowaną w br. pod hasłem „Kiełbasy to nasza specjalność".

Wzrost świadomości marki zanotowała w tym roku także firma Tarczyński - po intensywnych działaniach reklamowych. Świadomość spontaniczna marki Tarczyński jako marki wędlin wzrosła z 24 proc. w styczniu do 39 proc. w czerwcu br., a znajomość wspomagana - z 56 proc. (styczeń) do 66 proc. (czerwiec).

Firmy wędliniarskie w pierwszych 10 miesiącach br. najwięcej wydały na reklamy w telewizji - 63,4 mln zł. Drugim medium pod tym względem są magazynach - z inwestycjami wynoszącymi 12,6 mln zł.

Tomasz Bartnik, partner w One Eleven uważa, że wzmożona w tym roku komunikacja firm wędliniarskich w mediach związana jest ze zmianą struktury spożycia na rynku wędlin - trend związany z kupowaniem wędlin pakowanych w ostatnim czasie zaczął przybierać na wadze.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA