REKLAMA
REKLAMA

Produkty impulsowe rzadko kupujemy przez internet

www.portalspozywczy.pl 18 sierpnia 2015 18:29

Jak wynika z badań Nielsena, 69 proc. konsumentów poszukuje produktów dobrej jakości, ale za rozsądną i konkurencyjną cenę. Jednocześnie generacje Z (15-20 lat) i Milenium (21-34 lata) stają się coraz liczniejszą grupą wśród wszystkich konsumentów. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG on-line. Dodatkowo, ponad 50% z nich deklaruje, że jest skłonny kupować takie produkty przez Internet w przyszłości.

REKLAMA

Jak wynika z badania „Global E-commerce and the New Retail” zrealizowanego przez Nielsena, za pomocą Internetu rzadziej będziemy kupować produkty impulsowe, które nabywamy często pod wpływem nieprzemyślanej, nagłej potrzeby i spożywamy bezpośrednio po zakupie – np. lody, zimne napoje, batony czy świeże owoce. Barierą w tym przypadku jest czas dostawy – w gorący dzień chcemy się ochłodzić natychmiast, a nie czekać aż kurier dostarczy nam napój. W przypadku owoców i warzyw często chcemy zobaczyć produkty na własne oczy, dotknąć, powąchać – dlatego rzadziej kupujemy je przez Internet.

Z kolei produkty, dla których lojalność wobec marki jest ważna, a okres ich używania w domu jest długi i przewidywalny (co daje możliwość spokojnego zaplanowania zakupów on-line) będą częściej kupowane przez Internet. Obecnie 33% konsumentów na świecie deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy kupi przez Internet żel do mycia ciała (w Polsce 22%), pastę do zębów czy szampon.

Podobnie sytuacja kształtuje się dla produktów, których możemy od razu kupić znaczną ilość oszczędzając na kosztach dostawy i nie martwiąc się tak bardzo o ich termin przydatności do użycia. One również będą coraz częściej kupowane przez Internet. Przykłady to: pieluszki dla dzieci, chusteczki, papier toaletowy czy sucha karma dla psów i kotów.

Porównując różne części świata,  okazało się,  że ostatnie miejsce pod względem aktywności w obrębie e-commerce zajmuje Europa. Europejczycy kupują mniej produktów FMCG przez Internet (w Europie średnio takie zakupy deklaruje 13% badanych, w Polsce 15%), rzadziej również używają Internetu do pomocy w zakupach, czy zakupów dóbr wirtualnych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA