PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Programy lojalnościowe - zbieranie punktów jest passé

Autor: pr 2 sierpnia 2016 12:38

Czas programów lojalnościowych polegających na żmudnym zbieraniu punktów i odroczonych benefitach powoli odchodzi do lamusa. Programy, w których nie wiadomo kiedy i jaką nagrodę otrzymamy za uzbierane punkty, nie są już dla konsumentów atrakcyjne bo chcą oni natychmiastowych benefitów za wydane pieniądze.

Od kilku dni wiadomo, że osoby korzystające z programu lojalnościowego Payback nie będą mogły tak, jak dotychczas, wymieniać punktów na nagrody rzeczowe w sklepach Empik, czy zbierać punkty, kupując rzeczy przez Allegro. Zarówno Empik, jak i Allegro wycofują się z tego programu. BZ WBK również zdecydowało się na zawieszenie wydawania kart lojalnościowych, ponieważ chce zmienić formę współpracy z operatorem programu. Z czym to się wiąże? Z wyliczeń portalu Cashless.pl wynika, że, aby za zebrane punkty Payback otrzymać telefon Samsung Galaxy Trend Plus o wartości 400 złotych, należy wydać 100 000 złotych na paliwo i zbierać te punkty przez dwadzieścia lat. 

Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji  jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody. Według badań  przeprowadzonych przez Colloquy, amerykańskie gospodarstwa domowe posiadają członkostwa w średnio 29 programach lojalnościowych, ale są aktywne tylko w 12 z nich. Jednocześnie, badanie wykazuje, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie: liczba osób, które korzystają z tego typu systemów zwiększyła się o 26% w ciągu ostatnich dwóch lat. Dzieje się to jednak za sprawą nowoczesnych programów lojalnościowych, które dają wymierne korzyści, tu i teraz.

W ostatnim czasie również i w Polsce pojawiło się kilka innowacyjnych programów lojalnościowych, które zwalniają klientów z konieczności pamiętania o zaoferowanych promocjach i nie zmuszają do bycia wiernym tylko jednej marce czy firmie. Kupony rabatowe dla klientów, zwrot pieniędzy za zakupy, czy automatyczne naliczanie promocji już na poziomie terminala płatniczego to dziś nowy wymiar programów lojalnościowych.

Prostym sposobem zdobywania benefitów jest wyszukiwanie kuponów rabatowych oferowanych przez sklepy. Najczęściej nie mamy jednak czasu, aby przeglądać gazetki promocyjne czy strony internetowe każdego sklepu z osobna. Żeby rozwiązać ten problem, zespół z Poznania stworzył dedykowaną aplikację o nazwie Qpony, która w jednym miejscu zbiera wszystkie najciekawsze rabaty zniżki i promocje z wielu obszarów handlu i usług.

  • Zorientowany 2016-08-03 08:23:04

    hmm. Biedronka drukuje kupony rabatowe na paragonach, ale nikt tego nie czyta. Sprzedawcy nie są wyedukowani i nie mają czasu przy kasie na rozdawanie kuponów. Elektroniczny paragon pomoże w rozwoju rynku kuponów mobilnych, które będą automatycznie rozliczać się przy kasie a klient otrzyma bonus od producenta za lojalność. Taka jest przyszłość. Rynek olbrzymi, ale inwestycja w zbudowanie takiego biznesu jest też wysoka. Pewne jest, że Payback zniknie z rynku bo nie wnosi żadnej korzyści dla głównego beneficjenta- Klienta.

  • P. 2016-08-02 14:25:53

    Skąd to wyliczenie, że trzeba zbierać 20 lat?



    Ja w ciągu 5 miesięcy tankując i robiąc drobne zakupy na BP (odpowiednio wykorzystując kupony) uzbierałem ok. 10tys. pkt, a na nagrodę o wartości 400zł trzeba przeznaczyć 40 tys pkt.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane