REKLAMA
REKLAMA

Promocja Visa pomogła sieciom lepiej zanalizować zachowania zakupowe klientów

Autor: dlahandlu.pl 25 sierpnia 2015 09:57

Z promocji Visa realizowanej wspólnie z sieciami Biedronka i PKN ORLEN oraz sześcioma innymi detalistami, skorzystała ponad połowa osób, które dokonały rejestracji kodu otrzymanego dzięki płatności kartą Visa.

REKLAMA

- Współpraca z detalistami i wsparcie ich biznesu poprzez analizę zachowań zakupowych grup klientów korzystających z kart Visa to jeden z naszych strategicznych celów – powiedział Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Do końca lipca br. można było wykorzystać oferty partnerów promocji uzyskane po zarejestrowaniu kodów otrzymanych podczas głównej jej fazy, trwającej od 18 maja do 28 czerwca br. Wszyscy użytkownicy kart Visa lub smartfonów z wirtualną kartą Visa, którzy w tym okresie zapłacili nimi za zakupy w sklepach Biedronka lub paliwo na stacjach ORLEN (łącznie ponad 4 tys. placówek), otrzymali specjalny kod promocyjny. Po jego zarejestrowaniu klienci mogli skorzystać z wybranej oferty jednego z partnerów promocji – Allegro, C&A, Cinema City, Intersport, Praktiker, Telepizza oraz marek własnych ORLEN: Stop Cafe i paliwa VERVA.
Odsetek osób, które skorzystały z promocji po otrzymaniu kodu oferty w sklepach sieci Biedronka i na stacjach ORLEN, wyniósł średnio 51%. Taki współczynnik w branży marketingowej jest uznawany za wysoki. U niektórych partnerów promocji osiągnął on nawet blisko 60%.

„Polscy detaliści mogą w pełni korzystać z możliwości rozwoju biznesu, jakie stwarza Visa. Dzięki dokładnej analizie danych dotyczących płatności grup konsumentów, proponujemy naszym partnerom skuteczne przedsięwzięcia marketingowe, które znacząco wpływają na wzrost ich biznesu, a jednocześnie pozwalają popularyzować obrót bezgotówkowy” – podsumowuje Greg Watts, szef zespołu ds. rozwoju rynku, Visa Europe.

Promocja przełożyła się na wzrost liczby klientów u detalistów będących partnerami przedsięwzięcia. W sieci Telepizza trzeba nawet było zatrudnić dodatkowy personel, aby na czas obsłużyć wszystkich chętnych.
Spoty reklamowe ze szczegółami kampanii były emitowane w ogólnopolskiej telewizji, szeroko wykorzystywane były też nośniki reklamy zewnętrznej. Aktywną komunikację prowadzili także partnerzy – zarówno Biedronka i PKN ORLEN, jak i detaliści, u których można było zrealizować kupony promocyjne. Podczas promocji wykorzystano łącznie prawie 15 tys. plakatów i niemal 7 mln ulotek. Dodatkowo, e-maile do swoich użytkowników wysłało Allegro, a Telepizza nadrukowała informację o promocji na pudełkach, w których dostarczana jest pizza. O promocji szeroko informowały swoich klientów również banki członkowskie Visa Europe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA