Promocje marketingowe zwiększają lojalność klientów

Autor: www.dlahandlu.pl 28 maja 2012 13:28

Badanie firmy TCC Global, oferującej programy lojalnościowe dla klientów, pokazuje, jak globalne sieci detaliczne stosują nowe metody zwiększania częstotliwości zakupów i budowania lojalności.

Według firmy IGD polski rynek spożywczy powiększył się o 5,7 proc. w latach 2010-2011 i przewiduje się, że wzrost ten w 2012 roku ulegnie spowolnieniu do poziomu 4,6 proc. Jeśli chodzi o największych graczy, to Biedronka odnotowała 19,4-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku przy 12,5-procentowym udziale w rynku, natomiast grupa Schwarz Group zwiększyła obroty o 20,8 proc., podnosząc swój udział rynkowy do 7,2 proc. Firmy Tesco PLC i Carrefour odnotowały odpowiednio wzrosty o 15 proc. i 3,8 proc. a ich udziały w rynku wyniosły odpowiednio 6,9 proc. i 6 proc.

Na tle wzrastającej konkurencji w sektorze spożywczym sieci detaliczne poszukują nowych, skutecznych sposobów zwiększenia liczby klientów i wielkości ich wydatków, a w konsekwencji swojego udziału w rynku. Najnowsze badanie firmy TCC Global wyjaśnia, jak programy lojalnościowe supermarketów, takie jak akcje zbierania kuponów, stały się skutecznym narzędziem budowania wierności marce, a także zdobywania stałych klientów.

- Programy takie jak zbieranie kuponów za nagrody są bardziej skuteczne niż samo obniżanie cen, choćby dlatego, że wciągają klientów i ostatecznie oferują im coś o realnej wartości - stwierdza Neil Saunders, dyrektor zarządzający agencji badań sektora detalicznego Conlumino.

 

- Zawsze poszukujemy nowych sposobów zachęcania i nagradzania naszych klientów oraz ich zatrzymywania - twierdzi Kari Daniels, dyrektor ds. marketingu artykułów niespożywczych firmy Tesco.. - Firma TCC Global współpracowała z nami nad stworzeniem promocji, która przypadłaby do gustu naszym klientom. Zauważyliśmy pozytywną zmianę zachowań u klientów, którzy wzięli w niej udział - okazała się ona wielkim sukcesem - dodaje.

Studium przypadku: Eroski

Eroski, trzecia pod względem wielkości sieć detaliczna w Hiszpanii, obejmująca ponad 1400 sklepów, wdrożyła kampanie marketingowe mające na celu przede wszystkim zwiększenie udziału w rynku i sprzedaży świeżej żywności. W ramach jednego 16-tygodniowego programu firma Eroski zaoferowała klientom w 585 supermarketach możliwość otrzymania bezpłatnie trzyczęściowego zestawu obiadowego Royal Doulton poprzez zbieranie kuponów premiowych. Kupujący otrzymywali kupon za każde 10 euro wydane na ogólne zakupy oraz za każde 2 euro wydane na świeże produkty spożywcze.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane