Property Forum: Polski rynek e-handlu wart 21,5 mld zł

Property News 24 września 2013 14:00

Property Forum: Polski rynek e-handlu wart 21,5 mld zł

21,5 mld zł warty jest polski rynek e-handlu. Sektor ten tworzy już 12 tys. e-sklepów - mówił w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

Zdaniem eksperta wśród najważniejszych trendów wpływających rozwój handlu internetowego są m.in.: rozwój rynku urządzeń mobilnych oraz coraz większa popularność mediów społecznościowych.

Według właścicieli sklepów internetowych oraz ekspertów tego rynku, biorących udział w sesji E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych, polski sektor ecommerce jest na wczesnym etapie rozwoju i ma przed sobą ogromne perspektywy wzrostu. - 44 proc. badanych osób nie lubi zakupów. I ten właśnie wynik uważam za szansę na rozwój internetowej sprzedaży - uważa Grzegorz Bielecki, dyrektor operacyjny, Frisco.pl.

Ważne jest jednak trafienie w oczekiwania klientów oraz przyciągnięcie do sieci nowych grup użytkowników. - Klienci sklepów internetowych chcą szerokiej oferty. I właśnie ta bogata oferta jest przewagą sprzedaży internetowej nad stacjonarną - wyjaśnia Krzysztof Bajołek, prezes zarządu, Answear.com.

Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Redan SA, dodaje, iż klient esklepu szanuje swój czas i robi zakupy, gdy ma na to ochotę. - Proces esprzedaży zmienia się. Wynika to nie tylko z rozwoju internetu, ale i psychiatrii tj. możliwości wpływania na bodźce - tłumaczy.

To właśnie emocje są wyróżnikiem między sprzedażą internetową a stacjonarną. Może się to jednak zmienić. - Jesteśmy w stanie sprzedawać w internecie nie tylko produkt, ale i emocje. Za kilka lat może dojść do kolejnych przełomów w rozwoju sprzedaży internetowej, która będzie w stanie zaspokoić zmysły dotyku czy smaku - prognozuje prezes Redanu.

Dziś na emocje właściciele esklepów mogą wpływać m.in. za pomocą wyglądu sklepów internetowych, tj layoutu witryn. - Musi być dopasowana do możliwości, ale i potrzeb klientów sklepów - zauważa Przemysław Dwojak.

Radosław Wiśniewski uważa, że dla klienta internetowego wciąż najważniejsza jest jednak cena. - Z jednej strony jest grupa sklepów internetowych, które prześcigają się w ofertach promocyjnych. Polityka cenowa wielu sklepów zakłada jednak oferowanie takich sam cen jak w sklepach tradycyjnych - podsumowuje.

Zdaniem uczestników dyskusji "niezagospodarowaną" grupą klientów rynku ecommerce w Polsce są osoby powyżej 55. roku życia. To ta część społeczeństwa najrzadziej robi zakupy w internecie, realizując je w dyskontach i centrach osiedlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane