Przed Majówką małe sklepy straciły klientów, ale zwiększyły koszyk zakupowy

Autor: CMR 10 maja 2012 09:34

Centrum Monitorowania Rynku, dzięki terminalom podłączonym bezpośrednio do kas fiskalnych zbadała zachowania klientów przed Majówką 2012. Z badań wynika, że część klientów przed wyjazdem na grilla „odpłynęła" od sklepów osiedlowych do handlu nowoczesnego.

Całkowita liczba transakcji (wizyt klientów) w małych i średnich sklepach spożywczych spadła o kilka procent. Pozytywne było natomiast to, że klienci kupowali więcej per paragon i średnia wartość transakcji wzrosła o kilkanaście procent. Dzięki temu - pomimo spadku liczby klientów - całkowita wartość sprzedaży nieznacznie wzrosła.
Dzięki dobrej pogodzie odnotowano bardzo duży wzrost sprzedaży lodów impulsowych, napojów gazowanych, wody i piwa. W pierwszym tygodniu maja piwo było raportowane aż w 26 proc. paragonów, a lody impulsowe - w 7 proc.
Majówkowe grillowanie wpłynęło też na wyraźny wzrost liczby transakcji zakupu ketchupów i musztardy, a także produktów komplementarnych do piwa, takich jak chipsy. W małych i średnich sklepach spożywczych spadła natomiast sprzedaż batonów, wafelków impulsowych, gum do żucia, soków, jogurtów.
Aby maksymalnie zyskać na długim weekendzie właściciele sklepów małopowierzchniowych musieli zadbać o zwiększone zapasy lodów, napojów i piwa. Do najlepiej rotujących produktów należały między innymi butelki piw Żubr, Tyskie, Harnaś, Tatra Jasne Pełne, napoje gazowane Coca-Cola puszka 330ml, butelka 1ltr, butelka 2,5ltr, woda Żywiec Zdrój 1,5 ltr niegazowana oraz lody Algida Big Milk śmietankowy 110ml.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane