REKLAMA
REKLAMA

Przedstawiciele CH 3 Stawy: Śnieg potrafi odcisnąć swoje piętno na wynikach sprzedaży

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 18 stycznia 2012 10:19

Zeszłoroczny grudzień był specyficznym miesiącem, gdyż z powodu braku śnieżnej i mroźnej zimy wyprzedaże rozpoczęły się już w połowie grudnia. - Zima w tym roku nie chciała nadejść i przez to grudzień był bardzo nietypowy. Właściciele sklepów i butików wprowadzili wyprzedaże zdecydowanie wcześniej niż zwykle – mówi Agnieszka Nizio, dyrektor Centrum Handlowego 3 Stawy.

REKLAMA
Centrum 3 Stawy w Katowicach postanowiło podsumować najbardziej burzliwy miesiąc dla sprzedawców.
 
- Okres świąteczny i sylwestrowy był dla naszego centrum udany. Co prawda frekwencja była nieznacznie niższa niż rok temu, ale w ocenie
rezultatów należy wziąć pod uwagę sytuację ekonomiczną, która nie napawała optymizmem – wyjaśnia Agnieszka Nizio.
 
Nie bez znaczenia były wypowiedzi w mediach dotyczące podwyżek cen paliw, które miały wpływ na cenę podstawowych dóbr konsumenckich,
takich jak masło i chleb. - Zapędy  konsumenckie mogły zostać zahamowane z powodu obaw o zbyt duży wzrost kosztów życia dla przeciętnej rodziny. Szaleństwo przedświąteczne wystąpiło, ale klienci byli bardziej ostrożni w wydatkach – dodaje.
 
W tygodniu poprzedzającym Święta było prawie tyle samo klientów, co w tygodniu wcześniejszym. W sumie w grudniu CH 3 Stawy odwiedziło prawie pół miliona osób. Prawdziwe oblężenie miało miejsce 23 grudnia, kiedy zanotowano największą frekwencję w całym miesiącu. Była ona ponad dwukrotnie większa niż w zwykłym dniu pracującym.
 
Na dniach zimowe wyprzedaże miały osiągnąć apogeum, jednak w związku z nadejściem zimy, sprzedawcy mogą się powstrzymać z wprowadzeniem jeszcze większych obniżek, nawet 80-procentowych. – Teraz, gdy nadeszła prawdziwa zima, obniżki cen ciepłej odzieży powinny utrzymywać się na tym samym poziomie. Szczyt zimowych wyprzedaży jest zatem cały czas przed nami – podsumowuje Agnieszka Nizio.
 
O tym, że śnieg potrafi odcisnąć swoje piętno na wynikach sprzedażowych przekonali się w zeszłym roku sprzedawcy w całej Europie. Śnieżna zima i niskie temperatury sprawiły, że wiele osób decydowało się pozostać w domu, zamiast udać się do sklepów i korzystać z wyprzedaży. Jedna z brytyjskich sieci odzieżowych ogłosiła wtedy, że jej straty wynikające z ostrej zimy sięgnęły 26 milionów euro. Inna sieć sklepów
sprzedająca m.in. muzykę na płytach CD, filmy na DVD i gry komputerowe odnotowała 13,6-procentowy spadek w przychodach. 

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA