REKLAMA
REKLAMA

Przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 26 maja 2014 11:35

- Decyzje sieci handlowych o rozpoczęciu działalności w Polsce podyktowane są oczywiście wysokim potencjałem polskiego rynku. Niemniej, zważywszy na dużą presję konkurencji, generowane marże mogą nie pozostawiać dużego marginesu na błędy. W tej sytuacji bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań tak, aby nie wpaść w ewentualne pułapki podatkowe. Polskie prawo podatkowe, chociaż stale zmieniane, wciąż nie nadąża za praktyką gospodarczą i nie przewiduje wielu szczególnych rozwiązań, które pojawiają się chociażby w relacjach wynajmujący - najemca - mówi Krzysztof Kaczmarek, partner zarządzający w TPA Horwath.

REKLAMA

TaylorWessing e|n|w|c i TPA Horwath we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych opublikował drugą edycję Retailer's Guide Poland 2014 - przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek.

Polska jest jednym z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się rynków w regionie CEE i kierunkiem rozwoju wielu zagranicznych firm. Branża Retail należy do najbardziej konkurencyjnych, a proces wejścia na nowe rynki jest skomplikowany i często niesie za sobą duże ryzyko finansowe. Przed podjęciem pierwszego kroku w kierunku ekspansji na polskim rynku, inwestorzy powinni zapoznać się ze wszystkimi aspektami prawnymi, podatkowymi i ekonomicznymi panującymi w naszym kraju.

W ubiegłym roku do Polski weszło ponad 40 nowych sieci handlowych.

- Nasza praktyka pokazuje, że sieci handlowe w Polsce konfrontowane są z wieloma zagadnieniami prawnymi zarówno na etapie rozpoczynania działalności w naszym kraju jak i w trakcie bieżącej działalności operacyjnej. Dysponując sprawdzonymi, szytymi na miarę rozwiązaniami można zapobiec wielu problemom, koncentrując się na sprawnym rozwoju biznesu - mówi Ewelina Stobiecka, managing partner w TaylorWessing e|n|w|c w Warszawie

- Decyzje sieci handlowych o rozpoczęciu działalności w Polsce podyktowane są oczywiście wysokim potencjałem polskiego rynku. Niemniej, zważywszy na dużą presję konkurencji, generowane marże mogą nie pozostawiać dużego marginesu na błędy. W tej sytuacji bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań tak, aby nie wpaść w ewentualne pułapki podatkowe. Polskie prawo podatkowe, chociaż stale zmieniane, wciąż nie nadąża za praktyką gospodarczą i nie przewiduje wielu szczególnych rozwiązań, które pojawiają się chociażby w relacjach wynajmujący - najemca. Kwestie takie, jak rozliczanie różnego rodzaju zachęt, partycypacji w fit-outach, kosztów finders fee, czy też rozliczeń pojawiających się przy zakończeniu umowy najmu, bardzo często mogą rodzić negatywne konsekwencje podatkowe - np. brak możliwości zaliczenia niektórych kosztów do kosztów podatkowych - bądź też problemy z odliczeniem podatku VAT. Problemom tym można zaradzić, jednak niezbędne jest prawidłowe zaplanowanie działań, najlepiej już w momencie negocjowania umowy najmu - podsumowuje Krzysztof Kaczmarek, partner zarządzający w TPA Horwath.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA