REKLAMA
REKLAMA

Przez agresywną konkurencję spada sprzedaż McDonald's

www.portalspozywczy.pl 11 marca 2015 12:27

Przez agresywną konkurencję spada sprzedaż McDonald's

W lutym br. McDonalds zanotował 1,7 proc. spadku globalnej sprzedaży like-for-like (w restauracjach działających na rynku od co najmniej 13 miesięcy). To oznacza stagnację w porównaniu ze styczniem, kiedy to spadek osiągnął poziom 1,8 proc. To już dziewiąty miesiąc z rzędu, kiedy spada sprzedaż gastronomicznego giganta.

REKLAMA
Na rynku amerykańskim McDonald's zanotował 4-proc. spadek sprzedaży lfl. Zdaniem zarządu firmy spowodowane jest to "agresywną aktywnością konkurentów". Ten spadek jest o tyle dotkliwszy, że w grudniu ub.r. oraz w styczniu br. przychody w Stanach Zjednoczonych rosły - choć jedynie o ok. 0,4 proc.

Nadal spadają także wyniki sprzedaży lfl McDonald's w regionie Azji Pacyficznej, Bliskiego Wschodu i Afryki - w tym miesiącu o 4,4 proc. w porównaniu do 12,6 proc. miesiąc wcześniej. To efekt serii skandali związanych z jakością wyrobów (głównie w Chinach i Japonii).

W Europie sprzedaż lfl wzrosła o 0,7 proc. Dobre wyniki w Wielkiej Brytanii i Niemczech pomogły zrównoważyć osłabienie Rosji.

Ogłoszenie rozczarowujących wyników zbiega się z początkiem kadencji nowego szefa Mcdonald's - Steve'a Easterbrooka, który obiecywał rynkowi odwrócenie trendu spadków sprzedaży.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA