REKLAMA
REKLAMA

Przy sklepach sieci Stokrotka i Kaufland ruszają pierwsze stacje paliw

www.portalspozywczy.pl 7 sierpnia 2013 14:38

Przy sklepach sieci Stokrotka i Kaufland ruszają pierwsze stacje paliw

Przy supermarketach Stokrotka i Kaufland zaczęły pojawiać się pierwsze stacje paliw OPN24 - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Choć przedstawiciele obu sieci zapewniają, że są to pojedyncze przypadki, a nie element stałej strategii rozwoju, to jednak z ich wypowiedzi wynika, że pomysł rozpoczęcia bliższej współpracy ze stacjami paliw może być w przyszłości brany pod uwagę.

REKLAMA
Stacje OPN24 przy Kauflandzie zostały uruchomione w Białej Podlaskiej, Bielsku Podlaskim, Hajnówce oraz Zamościu. Z kolei już 25 września otwarta zostanie pierwsza stacja przy Stokrotce, w Dąbrowicy k. Lublina.

Jak portalspozywczy.pl dowiedziediał się od Katarzyny Wieprzowskiej, specjalisty ds. inwestycji w OPN24, sieć w najbliższym czasie zamierza się skupić na dalszym rozwoju na ścianie wschodniej kraju. Mają m.in. powstać kolejne trzy stacje przy Stokrotkach - jedna w Lublinie i dwie w Białymstoku.

Rafał Melanowicz, dyrektor handlowy w Stokrotce zapewnia, że stawianie stacji paliw przy supermarketach Emperii nie będzie na razie stałym elementem strategii. - Ja bym tego nie nazwał mocną współpracą. W tym momencie próbujemy troszeczkę wiązać klientów, tak jak niektóre inne sieci starają się robić to z sieciami własnymi - zastanawiają się przykładowo nad promocjami, które dają możliwość uzyskania ściśle określonych korzyści za zakupy w jednej czy drugiej sieci - komentuje Melanowicz.

Dyrektor handlowy Stokrotki nie wyklucza w przyszłości bliższej współpracy ze stacjami paliw. - Jeżeli uznamy, że ten biznes wspólnie się opłaca, rzecz jasna będziemy chcieli go rozwijać - zapowiada Melanowicz, zaznaczając jednak, że na tę chwilę nie są prowadzone na ten temat żadne rozmowy. Stokrotka zamierza przyjrzeć się bliżej tematowi współpracy ze stacjami paliw w okresie pourlopowym, w pierwszych tygodniach września. Pod uwagę mają brane być stacje paliw, jak również myjnie bezdotykowe.

Jak zapewnia Melanowicz, Stokrotka nie zamierza fokusować się tylko na jednej, wybranej sieci stacji paliw, lecz myśli szerzej. - Nasze sklepy zlokalizowane są w różnych miejscach, a małych sieci paliw, które mają konkretny udział w rynku, jest co najmniej kilka w naszym kraju - zauważa dyrektor handlowy sieci.

- Wychodzę z założenia, że wszelkie działalności, które dają dodatkową korzyść klientowi i mogą spowodować, że pojawi się właśnie w naszym sklepie, a nie w innym, są działalnością opłacalną z punktu widzenia całej Stokrotki - tłumaczy Melanowicz.

Zapewnia jednak, że Emperia nie jest jeszcze przekonana co do opłacalności bliższej współpracy ze stacjami paliw. - Przyglądając się na różne sieci polskie i zagraniczne, wiązanie biznesu detalicznego i sprzedaży paliw, nie zauważamy na obecną chwilę bardzo mocnych związków, które powodowałyby wzrost jednego czy drugiego biznesu przy działaniu obok siebie - mówi dyrektor handlowy Stokrotki.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA