PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Przychody Baltony spadły o 10 mln zł, głównie przez utratę sklepów na lotnisku Chopina

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2013 20:00

Przychody Baltony spadły o 10 mln zł, głównie przez utratę sklepów na lotnisku Chopina

Przychody Baltony w 2012 roku wyniosły 183 mln złotych i były o 10 mln złotych niższe niż w roku poprzednim. Zdaniem firmy, jest to dużym sukcesem, biorąc pod uwagę utratę przychodów z lotniska Chopina, co spowodowane było wypowiedzeniem umów najmu w porcie lotniczym w Warszawie. Firma zanotowała także 8 mln zł straty. - Spółka ma za sobą trudny okres, co znalazło odbicie w wynikach. Jednak pomimo trudności, udało się utrzymać poziom przychodów, co daje perspektywy zdecydowanej poprawy w przyszłości - mówi Andrzej Uryga, prezes PHZ Baltona SA.

Baltona w I półroczu 2013 roku otworzy znacznie powiększone sklepy w Montpellier i Lwowie oraz dodatkowy sklep w Gdańsku, co według spółki powinno przełożyć się na znaczny wzrost przychodów oraz zysków

- Rok 2012 był wyjątkowy dla naszej grupy kapitałowej, rozpoczął się źle, od bezpodstawnego, naszym zdaniem, wypowiedzenia spółce zależnej BH Travel Retail Poland sp. z o.o., umów najmu powierzchni handlowej na lotnisku Chopina w Warszawie. Oznaczało to utratę około 30 proc. przychodów i miało duży wpływ na wyniki i działalność grupy w całym 2012 roku - mówi prezes.

W tej sytuacji spółka ocenia jako sukces osiągnięcie przychodów na poziomie porównywalnym do roku 2011.

- Przyczynił się do tego wzrost sprzedaży w segmencie sklepó w polskich portach regionalnych o 24 proc., dystrybucji B2B o 55 proc., uzupełnione o uzyskane pierwszy raz w 2012 roku przychody z segmentu Food&Beverage - komentuje Andrzej Uryga.

Pozostałe czynniki zewnętrzne, które miały wpływ na wyniki grupy to m.in. modernizacja portów lotniczych w Polsce, upadłość wielu biur podróży, w tym kilku dużych, skutkująca obniżeniem liczby czarterów z portów lotniczych oraz negatywne tendencje makroekonomiczne.

- Pomimo wielu negatywnych czynników, trwających przez cały raportowany okres, grupie udało się rozwinąć działalność na nowe obszary. Mam tu na myśli głównie segment Food&Beverage (kawiarnie pod marką Coffee Corner i Coffee Express, bistro Travel Chef), w który grupa zainwestowała w połowie roku, a który uzupełnił portfolio, pozwalając przedstawiać portom lotniczym pełną ofertę dla pasażerów. W ramach segmentu sklepy (głównie wolnocłowe) grupa uruchomiła pierwszy sklep typu convenience (pod marką Starter, w gdańskim pocie lotniczym) oraz kontynuowała ekspansję zagraniczną - wymienia Andrzej Uryga.

Na osiągane wyniki, zarówno na poziomie EBITDA jak i wyniku netto, istotny wpływ miało zamknięcie ośmiu lokali handlowych na warszawskim lotnisku. Grupa poniosła znaczne koszty wygaszenia działalności, jak również odpisów na rzeczowe aktywa trwałe.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane